Hej.
Jag tänkte höra med er om det på ngt sätt går att styra när min px22 skall starta och stänga av.
Skulle viöja styra den från min ecezenith i255.
Det finns ngn remote ingång men inget som är anslutet på kretskortet, har googlat fram ngn fördelningslåda med kretskort i där man skulle kunna styra ifrån.
Hoppas ngn kan svara hur man löser det lättast, typ en kontakt på ingången på kretskortet och vart jag kan köpa det isf.
//M
Signal Styra kmp px22.
Re: Signal Styra kmp px22.
Är inte den där CTC-grejen egentligen en tekniktank med varmvattenberedare/slinga och en shuntautomatik?
Då behöver du väl bara se till att pelletspannan kan mata den med varmvatten via någon typ solslinga och en laddomat?
Pelletsbrännaren lever sitt eget liv i pannan och startar och stoppar på temperaturen i pannan, vill du sen styra driften av brännaren från någon meny i CTC'n måste man nog kolla instruktionsboken/schemat för att se vad som finns styrningsmässigt.
Har jag fattat rätt i vad en Ecezenith i255 gör och fungerar och vad du vill styra kan vi titta närmare på detta.
Då behöver du väl bara se till att pelletspannan kan mata den med varmvatten via någon typ solslinga och en laddomat?
Pelletsbrännaren lever sitt eget liv i pannan och startar och stoppar på temperaturen i pannan, vill du sen styra driften av brännaren från någon meny i CTC'n måste man nog kolla instruktionsboken/schemat för att se vad som finns styrningsmässigt.
Har jag fattat rätt i vad en Ecezenith i255 gör och fungerar och vad du vill styra kan vi titta närmare på detta.
160+216m² 4-plan, 2006 Thermia 20+ Bequem 20, KW Z150, Danfoss ECL100 shuntstyrning, 5 ton bulk med automatisk fyllning av Mafa Midi, Maflex skruvar.
-
Stegatorparn
- Pannrumsfanatiker!!!!
Re: Signal Styra kmp px22.
Som CPMS skriver är Ecozenith i255 en tekniktank med relativt liten volym 223 liter avsedd att kopplas mot en värmepump.
Skulle underlätta om du kan beskriva hela din anläggning och hur det är kopplat.
Är en värmepump kopplad till tanken?
Vilken pannan sitter PX22 i?
Hur överförs pannvattnet till tanken?
Sitter brännarens tempgivare i pannan eller tanken?
Skulle underlätta om du kan beskriva hela din anläggning och hur det är kopplat.
Är en värmepump kopplad till tanken?
Vilken pannan sitter PX22 i?
Hur överförs pannvattnet till tanken?
Sitter brännarens tempgivare i pannan eller tanken?
Optiburn -22, Värmebaronen Combimax 2000 UB -94, Ulma doserskruv, ack Thermia SA500B, Thermomatic CBJ, 3 ton bulkförråd
Värmer 240m²(2pl) + 90 m² källare
Värmer 240m²(2pl) + 90 m² källare