Thermomatic EC Home

Skriv svar
Mcpehrson
Gallringsobjekt

Thermomatic EC Home

Inlägg av Mcpehrson »

Hej!

Någon som har en Thermomatic EC Home och varit med om följande:

MP stänger av sig till och från. Meddelande ”Fel komm AC/MP” visas och displayen startar upp.
I displayen blinkar ”inomhus 0 grader” och framledningstemp ställer sig på 30 grader, dvs 25% öppet.

0 grader ska betyda att det är avbrott på rumsgivaren. Den fungerar dock korrekt och batterierna är nya.

Fel komm AC/MP indikerar att något fel är på plint 1-4. Men jag tycker jag har kollat dom och får ström till MP och ser inget konstigt.

Sen när den plötsligt får kontakt så skickar den ut full värme på systemet innan den hittar rätt.

Strömmen gick för någon vecka sen ute i gatan och jag vet inte om den tappat några inställningar helt. Just nu ser det ut som såhär (se bild).

Så någon som varit med om liknande dilemma?

Bild

Bild
Nibe Alpha Kombi-13, Nibe PB10-13, Thermomatic ec-home wireless-13, Laddomat 4030/3000-13, Acc-tank 750l. Enplanshus 120m2 -82 med tillhörande dubbelgarage och pannrum i Ludvika.
Mcpehrson
Gallringsobjekt

Re: Thermomatic EC Home

Inlägg av Mcpehrson »

Om någon får liknande problem så var lösningen i mitt fall att adaptern hade gett upp. Mätte strömmen och den var väldigt varierande och låg mellan 13-15V men är en 24V-adapter. Så jag beställde en ny och bytte den och sen dess har det fungerat.
Nibe Alpha Kombi-13, Nibe PB10-13, Thermomatic ec-home wireless-13, Laddomat 4030/3000-13, Acc-tank 750l. Enplanshus 120m2 -82 med tillhörande dubbelgarage och pannrum i Ludvika.
Skriv svar