Pulje trädbränsle

Skriv svar
ratman
Ungskog
Inlägg: 19
Blev medlem: tis 24 maj, 2011 00:12

Pulje trädbränsle

Inlägg av ratman »

Hejsan!
Någon som har erfarenhet av Pulje Trädbränsle? Är de seriösa?
Jag beställde två pall pellets från dem innan jul. De skulle kommit första veckan i januari, sedan i torsdags eller fredags. Fortfarande ingen leverans.
Tog det via klarna så har inte lagt ut för dem ännu. Kanske va bra det :shock:
Hus 200Kvm
Gårdshus 130 Kvm matad via kulvert
Ecotec MiniQ 25kW
Ecotec Bioline 25kW
Effecta Tekniktank EP 750L BBS
Laddomat 11-30, 57°C
Edita
Frö
Inlägg: 2
Blev medlem: tis 24 jan, 2023 10:54

Re: Pulje trädbränsle

Inlägg av Edita »

Hej, är lite nyfiken. Har du fått din leverans? Om så är fallet, hur var kvalitén? Har funderat på att lägga en beställning hos denna leverantör ett tag, men vågar inte riktigt. Skulle vara till stor hjälp att få en återkoppling för att få bekräftad att det har fungerat.
nyman
Pannrumstomte!
Inlägg: 1079
Blev medlem: fre 26 okt, 2012 20:48

Re: Pulje trädbränsle

Inlägg av nyman »

Pulje ser ut att vara dansk firma. Växer det många träd i Danmark. Varifrån kommer materialet? Nu har ju Byggmax och Bauhaus sänkt priset så är det någon mening att fundera på importpellets med okända egenskaper?
CTC Easyflex med Bionordic B16 S brännare. 110 mm insatsrör, 7,2 m. KW SID 012 i sotluckan.
ratman
Ungskog
Inlägg: 19
Blev medlem: tis 24 maj, 2011 00:12

Re: Pulje trädbränsle

Inlägg av ratman »

Hej Nyman!
Jag beställde pellets innan jul. Då va det ont om pellets där vi är i Värmland. Självklart föredrar jag "lokalproducerade pellets" och har därför köpt i alla år från Stora Enso. Jag slog bara till på den jag kunde få leverade relativt fort. Beställde den 15e dec och leverans skulle kommit första veckan i januari. Fortfarande saknar leverans och därmed min fråga om någon haft erfarenhet av Puljo.
Jag ska ringa imorgon och ställa in leveransen. Jag har ingen större förhoppning att pelletsen kommer överhuvudtaget.
/Ratman
Hus 200Kvm
Gårdshus 130 Kvm matad via kulvert
Ecotec MiniQ 25kW
Ecotec Bioline 25kW
Effecta Tekniktank EP 750L BBS
Laddomat 11-30, 57°C
Mariia
Frö
Inlägg: 4
Blev medlem: lör 28 jan, 2023 00:48

Re: Pulje trädbränsle

Inlägg av Mariia »

Har också beställa pellets innan jul ingen leverans än ..fast dom lovat att de skulle leverans i torsdags..och ingen svarar i telefon när jag ringde dom idag..tyvärr redan betalat beställningen..hoppas den kommer ändå..
Mariia
Frö
Inlägg: 4
Blev medlem: lör 28 jan, 2023 00:48

Re: Pulje trädbränsle

Inlägg av Mariia »

Vill bara lägga till att jag beställde 4 december och nu har dom tydligen sänkt priset med en tusing ...nåt är lurt..har inte fått nå leverans..har någon annan det ?
nyman
Pannrumstomte!
Inlägg: 1079
Blev medlem: fre 26 okt, 2012 20:48

Re: Pulje trädbränsle

Inlägg av nyman »

Allmänna Reklamationsnämnden brukar göra susen åt skojarbolag som Bygghemma men det här bolaget existerar väl inte ens i Sverige. Vars såg ni annonserna?
CTC Easyflex med Bionordic B16 S brännare. 110 mm insatsrör, 7,2 m. KW SID 012 i sotluckan.
nissetib
Stor entusiast!
Inlägg: 223
Blev medlem: tor 09 feb, 2006 17:22
Ort: Skövde

Re: Pulje trädbränsle

Inlägg av nissetib »

Dom har annonserat en del på Instagram.
CTC Ecoflex -06. Bulkförråd och Pellvac.
Mariia
Frö
Inlägg: 4
Blev medlem: lör 28 jan, 2023 00:48

Re: Pulje trädbränsle

Inlägg av Mariia »

Googla bara billig pellets..
ratman
Ungskog
Inlägg: 19
Blev medlem: tis 24 maj, 2011 00:12

Re: Pulje trädbränsle

Inlägg av ratman »

Ingen leverans än. Jag mejlar dem imorgon för att avbeställa.
Jag vill påpeka att ibland har de inte svarat när jag ringt men de har ringt tillbaka eller så har jag fått tag i dem senare.
Hoppas de levererar till dig Mariia. Jäkligt tråkigt annars
Hus 200Kvm
Gårdshus 130 Kvm matad via kulvert
Ecotec MiniQ 25kW
Ecotec Bioline 25kW
Effecta Tekniktank EP 750L BBS
Laddomat 11-30, 57°C
Edita
Frö
Inlägg: 2
Blev medlem: tis 24 jan, 2023 10:54

Re: Pulje trädbränsle

Inlägg av Edita »

Jag har hittat omdöme för det danska bolaget på Trustpilot. Vill därmed varna alla att beställa pellets därifrån (de har även en svensk sida https://pulje-trabransle.se/). Verkar vara ett riktigt bluff företag!

https://se.trustpilot.com/review/pulje- ... rt=recency
Mariia
Frö
Inlägg: 4
Blev medlem: lör 28 jan, 2023 00:48

Re: Pulje trädbränsle

Inlägg av Mariia »

BLUFF FÖRETAG ..KÖP INTE ..DOM ÄR POLISANMÄLDA ..LURAR BARA FOLK...Reklamera era kortköp ni som betalt..
Skriv svar