För att göra historien kort började det med att sotaren var på plats och gjorde sitt. Den började efter detta larma på elspiral som jag bytte till en 1100W ifrån eldkraft. Dagen efter larmade den på flamvakt och jag bytte denna både röd och blå när jag ändå skruvade. Pannan gick bra i 2 dagar och stannade och ringde ut en tekniker som mätte fläkt och något tryck i pipan som jag absolut inte fattade något av men kommentaren var att allt såg bra ut, men att jag hade en spricka i koppen och även chassi vilket jag inte vet namn på men lämnade in den och de bytte allt och även något lager för internskruv. Har även testat olika spiraler och kört utan och kortade utan bättre resultat och enda röda tråden jag finner är att det regnar när det är problem och blåser.
Känns som jag bytt allt jag kan och ext skruven funkar bra och inget spån direkt i pellets som är ifrån Neova och de har stått inne hela sommaren i garaget i sina påsar.
Vad skall jag göra i nästa steg, uppskattar alla förslag för jag är helt kass på detta med brännare och bevisligen är den jag tagit hjälp av på samma nivå