Danfoss ECT 606 reglerutrustning troligen från Hedenhös

Skriv svar
Tarnbrant
Prima virke

Danfoss ECT 606 reglerutrustning troligen från Hedenhös

Inlägg av Tarnbrant »

Jag har just flyttat in i en äldre villa med ett Danfoss ECT 606 reglersystem, bestående av styrenheten (ECT 606 ), motorshunt, inne och utomhusgivare. Till denna finns ingen som helst anvisning kvar, jag ser att motorshunten regleras men jag kan inte lista ut med vilken logik, (förutom att shunten öppnar ju kallare det blir ute) jag har försökt att ändra temp och knappar på innomhusgivaren, men kan inte se någon logisk följd av mina ändringsförsök, likaså står klockan i styrenheten stilla, jag lyckas inte få den att gå.
Finns det någon därute som har en gulnad och kanske lite dammig bruks. till denna utrustning, om så är finns det en möjlighet att få en kopia av denna, Papper eller scannad. Oj vad glad jag skulle bli. :D :D :D
Janfire Flex-A på en CTC 2200 TRIO
150m2 i två plan med källare (75m2)
Byggår 1947 i södra värmland
Hysteres 60-85 grader
Limpan
Frö

Villagyr från mitten av 80-talet....inte heller färskt.

Inlägg av Limpan »

Hejsan!
Har lite av samma problem. Nyss köpt ett sekelskifteshus med villagyr påskruvat på pannan, troligtvis någon gång av mitten på 80.talet. Problemet hos mej är att ingenting fungerar. Har samma sits som du, ingen manual eller liknande finns kvar. Tidigare ägaren har inte en susning...vad gör man? :?: Även jag skulle bli överlycklig om någon vet något mera om just Villagyr eller har någon gammal broschyr, manual eller liknande. :D
1000 liter vatten som snurrar runt på 200 kvadrat...hoppas det inte blir för kall vinter :-)
Patrik
Energiprofet!
Kontakt:

Re: Villagyr från mitten av 80-talet....inte heller färskt.

Inlägg av Patrik »

Limpan skrev:Hejsan!
Har lite av samma problem. Nyss köpt ett sekelskifteshus med villagyr påskruvat på pannan, troligtvis någon gång av mitten på 80.talet. Problemet hos mej är att ingenting fungerar. Har samma sits som du, ingen manual eller liknande finns kvar. Tidigare ägaren har inte en susning...vad gör man? :?: Även jag skulle bli överlycklig om någon vet något mera om just Villagyr eller har någon gammal broschyr, manual eller liknande. :D
Hej jag har en Villagyr & manual se länk för bild på styrenheten. http://www.pellets.info/viewtopic.php?t ... 4009de5dbf
Diom Topp DTB25K med olje brännare & pellets brännare Bequem15(20)D.
1 1/2 plan 1954 98m2 plankkåk med 4" sågspån på vinden :)
Limpan
Frö

Kanske behöver starkare glasögon?

Inlägg av Limpan »

Nu har jag kikat runt lite hos dej Patrik men hittar inget på bilderna jag känner igen, kanske behöver starkare glas i ögonen... :roll:
1000 liter vatten som snurrar runt på 200 kvadrat...hoppas det inte blir för kall vinter :-)
Patrik
Energiprofet!
Kontakt:

Re: Kanske behöver starkare glasögon?

Inlägg av Patrik »

Limpan skrev:Nu har jag kikat runt lite hos dej Patrik men hittar inget på bilderna jag känner igen, kanske behöver starkare glas i ögonen... :roll:
Jo då under tråden: http://www.pellets.info/viewtopic.php?t ... 4009de5dbf
så ligger denna bild
Bild
Men du kanske tittade på min hemsida :D tyvärr så är den inte upp to date med shuntautomatik mm :oops: tror den hette rvl 41 någonting
Limpan
Frö

Inlägg av Limpan »

Sedärja....gjorde nog som barna...tittade bara lite :oops:
Men jag får nog säga att den där ser riktigt hypermodern ut mot min gråa dosa på väggen. Den hänger visserligen ihop med en rumsgivare och en utegivare men jag tror dom glömt bort konsten att kommunicera med varandra. Har plockat isär gråadosan och kikat på kortet men ser just inget konstigt där heller. Säkring hel, dosan blir lite varm vär jag slår på den men det är också allt som händer. Tips och ideér någon?
Patrik
Energiprofet!
Kontakt:

Inlägg av Patrik »

Och vilket modell är det?

Pröva att ring http://www.landisstaefa.se/gen/gen_con.asp
där fick jag min manual nyss.
Skriv svar