Hur gör man för att nollställa?
Så att alarm-meddelandet går bort och man kommer in på menyn och kan starta den igen?
Finns det någon säkring som slås ut när den överhettas? Var finns den? Hur återställer man säkringen i så fall?
EP 18 A Överhettning brännare alarm
Re: EP 18 A Överhettning brännare alarm
Överhettningstermostaten på brännaren har löst ut. För att brännaren ska kunna fungera igen måste den återställas. Ta av kåpan och återställ den genom att trycka in metallblecket tills ett klick känns/hörs. Kontrollera att inga andra komponenter eller kablar är skadade. Starta och kontrollera inställningen och övrig funktion.
Tusen Tack för informationen Edvin!
Jag ska gå till pannan och kolla nu genast
Jag ska gå till pannan och kolla nu genast

Varse go! 

-
- Ungskog
Jag kapar tråden lite då jag nyligen stött på exakt samma problem.
Skillnaden är bara att jag har tryckt och tryckt på det där metallblecket helt utan effekt och till slut gick plasten på sidan av termostaten och en bit lossnade.
Vad tar man sig till då? Går det att byta ut termostaten och vart kan jag i sånt fall få tag på en ny?
Skillnaden är bara att jag har tryckt och tryckt på det där metallblecket helt utan effekt och till slut gick plasten på sidan av termostaten och en bit lossnade.
Vad tar man sig till då? Går det att byta ut termostaten och vart kan jag i sånt fall få tag på en ny?
Alterbergs plåt tex.