Lät bra men min villahemförsäkring löper först ut i slutet av Oktober, det spelar ingen roll sa personen från Mekonomen vi ger dig en prisuppgift på villahemförsäkringen och tycker du att det passar så skriver vi ut den och skickar papper på detta med inbetalingskort ca:20 dagar före förfallodag.
Ok tänkte jag vi testar, gav alla uppgifter om kåken osv fick priset tyckte det var ok så nu var det bara att vänta tills allt detta kommer hem.
Idag så kom inbetalningskortet med tillhörande papper och jag gick igenom alla uppgifter för att se så allt stämde, hmm märkte att de har skrivit att huset är utan källare och att inget vatten finns indraget i garaget.
Så jag tog telefonen och ringde upp Mekonomen för att få detta ändrat för det var fel, svarade en kvinna vänlig och väldigt tillmötesgående, förklarade hur det var och hon sa att det var inga problem det ändrar vi direkt här och nu.
Efter lite knappande och småprat så var det fixat när hon säger jaha då blir det 535 kr extra

Va vänta lite vadå 535 kr extra?
Jo så pass dyrare blir försäkringen eftersom du lade till källare och indraget vatten säger hon.
Jag har inte lagt till något detta har jag uppgett redan från början men NI har skrivit fel och jag ville bara rätta till detta!
Tyvärr så blir priset detta eftersom du gör en ändring i försäkringen fortsätter hon som om hon inte hörde vad jag sa.
Efter lite prat hit och dit så säger hon att personen som jag har pratat med från första början kommer att ringa upp mig och prata med mig om detta.
Efter några minuter så ringer person NR 2 upp som jag pratade med första gången och säger precis samma sak som kvinnan innan att priset är detta.
Jag försöker att förklara att FELET är från deras sida och jag ville bara rätta till detta och att priset ska vara det som vi kom överrens sedan tidigare.
Efter mycket tomt snack så rann bägaren över för min del och jag sa att då tänker jag ej ta denna försäkring så det är bara för eran del att annullera försäkringen.
Nej men vi måste först se var felet är gjort säger han om det är dem som har gjort fel eller om jag har sagt fel uppgifter, nu hade han ett möte så imorgon kan han ringa mig och säga vad som har hänt.
Jag var redan riktigt arg

Jag förstår inte riktigt hur sjutton kan de skriva ut fel en försäkring när de har fått alla uppgifter plus att allt finns de till hands genom dator.
Då säger han att de kollar inte dessa uppgifter fastighetsbeteckningen osv utan bara vad man uppger vid samtal.
Försäkringsbolaget heter Vardia och går genom Mekonomen så jag tror inte Mekonomen har så mycket med detta att göra.
Nu får jag se vad de säger imorgon blir det inte som vi har sagt sen innan då får de annullera försäkringen, men man får sig en liten tankeställare hur seriösa är de.