Jag har nu bytt ut min framåtbrinnande KMP21, som jag ledsnade på då den aldrig riktigt gick som jag ville.

Har istället tryckt in en Ecotec A4 som jag fick ta över efter svärfar. Har testkört nu i ett par dar och tycker att den fungerar alldeles utmärkt, sånär som att det är lite inställningar aom jag vill göra.
Svärfars panna var lite mindre än min så jag kommer inte riktigt upp i den rökgastemperaturen som jag vill, ligger runt 110 grader. Men jag kör på standardinställningarna som han hade innan dvs 70% eller ca 14 kw. Så det jag undrar hur man gör för att justera upp effekten lite.
Googlade lite och hittade en servicemanual som verkar funka för min maskin, men den är lite otydlig. Räcker det att justera upp Max effekt och Min effekt till säg 80% istället för 70% eller måste man justera någonting mer för att få upp effekten.
Sen så har jag en acctank med laddomat som jag skulle vilja använda lite mer effektivt.
Som jag har förstått det så är standardinställningen att brännaren eldar upp temperaturen ca 6 grader från inställd temperatur och sen slocknar för att sedan starta igen när temperaturen har sjunkit till ca 2 grader under inställd temperatur.
Kan man ändra dessa värden på något enkelt sätt så att den eldar upp ca 6 grader över inställd temperatur men sen sjunker till ca 25 grader under inställd temperatur så man kan slippa en del start och stopp å få lite längre vila mellan eldningarna.
I manualen står det att man ska kunna koppla på en extern givare på acktanken om man vill använda acktank, men jag förstår inte varför. Kan man inte lika gärna Använda den medföljande givaren i tanken(så gör jag nu). Men jag vill komma ifrån en del start och stopp så därför vill jag ändra start och stopp temp.
Eller måste jag försöka få tag i en återförsäljare till att göra dessa inställningar.
Har dålig erfarenhet av den återförsäljare jag försökte komma i kontakt med i vintras när jag skulle se om den gick att mosa in i min panna.(Ringde upp någon sekreterare som lovade att han som kunde något om brännaren skulle höra av sig inom kort, två dar senare ringde jag upp igen och undrade när han skulle behaga höra av sig. Å nu ett halvår senare har han fortfarande inte hört av sig. Så jag känner att hans intresse var ganska svalt så därför vill jag helst lösa det hela själv.
Min brännares mjukvara är 7.13.21 om det är till någon hjälp.
Och manualen som jag hittade finns på adressen http://www.ecotec.net/pdf/Manual_3006v1.5.pdf
Tacksam för hjälp.