Hej
Har en Eurofire från 2001 (inte baxi!) hemma som inte vill starta. har felsökt en massa, byt fotocell provat att bygla bort termostat och överhettningskydd men funkar ej. Misstänker nu elektronikkortet, får bara ut 8,5 volt från kopplingsplint när det enligt kopplingschema ska vara 12 v. Vet inte riktigt om det finns något man kan göra ? ?
Någon som har kunskap/erfarenhet av detta? eller någon annan idé ? eller kanske en brännare ligger som ska säljas ?!?
Pelletspanna Eurofire
Re: Pelletspanna Eurofire
God dagens
Jag misstänker starkt att det är ett motstånd(resistor) som sitter ungefär mitt i skåpet(om jag minns rätt. Är inte hemma just nu) som har havererat.
Den är lite underdimensioned om jag inte missminner mig.
Mät upp den innan du börjar lossa på den, ifall jag har fel.
Har brännare själv från samma årgång, där enda felet som har uppstått under alla år, är just detta motstånd.
Hälsn
Stålis
Jag misstänker starkt att det är ett motstånd(resistor) som sitter ungefär mitt i skåpet(om jag minns rätt. Är inte hemma just nu) som har havererat.
Den är lite underdimensioned om jag inte missminner mig.
Mät upp den innan du börjar lossa på den, ifall jag har fel.
Har brännare själv från samma årgång, där enda felet som har uppstått under alla år, är just detta motstånd.
Hälsn
Stålis
Eurofire 20kW -02 i en Parca Norrahammar DP25 -74 (kombipanna), motdragslucka Tigex 25, skorstensinsats delvis 105 mm
Vilket motstånd är det??

Tackar på förhand...
Tackar på förhand...
Tror att det är motståndet som sitter precis ovanför lilla dioden "fläkt".
Det är fem år sedan jag gjorde det så minnet svajar.
Be en elektriker mäta upp den om du själv inte har dom kunskaperna.
Det är fem år sedan jag gjorde det så minnet svajar.
Be en elektriker mäta upp den om du själv inte har dom kunskaperna.
Eurofire 20kW -02 i en Parca Norrahammar DP25 -74 (kombipanna), motdragslucka Tigex 25, skorstensinsats delvis 105 mm