Var borta över fredag kväll och natt och när vi kom hem hade brännaren lagt ned. Prövade att starta om den och skruven började mata in pellets som vanligt och elementet började värma upp. Timmen senare gick jag ned och det brann i brännaren, men matarslangen var halvägs fullproppad med pellets. Rensade bort överflödig pellets och efter att brännaren fått svalna försökte jag igen efter att ha återställt överhettningsskyddet på "matarröret" under kåpan. Utan fläkt blir brännaren uppenbarligen våldsamt varm...
Skruven matar in pellets och elementet värmer upp, men fläkten startar inte. Med regelbundna intervall matar skruven in, men ingen fläkt. Har vaktat pannan uppemot timmen och sett till att den inte blir fullproppad. Det brinner, men fläkten vaknar inte.
Är på gång att byta ut brännare och panna mot en Biomatic 20+, men tills den kommer behöver denna funka... Finns det någon vänlig själv där ute som har en aning om vad jag kan göra!
Förresten, hade tänkt sälja brännaren styrning, förråd och matning när nya pannan kommit - någon intresserad?