Någon som testat Laxå Diamantpellets?
//Lövet
Laxå Diamantpellets
Laxå Diamantpellets
Fast: 1 Thermia Villa 90 inst.okt 97,440m slang, 290m² 1 ½ pl.med käll.byggt 58. Nu 17420kWh tot -08,pump 9636kWh -08.Oljeförb.innan 4,3-4,5m³.
Fast: 2 VB Joker,Viking Bio,Mafa Midi.Siemens Villa 2,Sanyo 123EHN,1pl.med käll.tot 206m² byggt 71.
Fast: 2 VB Joker,Viking Bio,Mafa Midi.Siemens Villa 2,Sanyo 123EHN,1pl.med käll.tot 206m² byggt 71.
Jupp, det har jag. En bra pellets, ganska hård men då jag testade var de "bara" som HMAB, alltså en densitet runt 690g/L.
De är definitivt i den hårda avdelningen men inte i närheten av Vestmarka (Norsk Brunpellets).
Fungerar bra, svåra att smula sönder osv. Men har man kört med en lägre densitet pellets behöver man ställa om doseringen. Då Diamanten är så hård är den slät och glider lätt i matningen!
De är definitivt i den hårda avdelningen men inte i närheten av Vestmarka (Norsk Brunpellets).
Fungerar bra, svåra att smula sönder osv. Men har man kört med en lägre densitet pellets behöver man ställa om doseringen. Då Diamanten är så hård är den slät och glider lätt i matningen!
Janfire NH, CTC 265B '72, K-Silo, KW SID012 dragbeg.
143m² (2 plan) + 71m² 1939, 20°C.
Var med i utv. av styrningen till Janfire NH brännaren.
Är inte PK!
143m² (2 plan) + 71m² 1939, 20°C.
Var med i utv. av styrningen till Janfire NH brännaren.
Är inte PK!
Laxå !
Hej
Laxå Diamant körde jag med förr funka bra
Sen bytte jag till Stora Enso då fick jag koks problem
Nu eldar jag med Flexa Heat inga problem och billigt
Mvh Sandviken

Laxå Diamant körde jag med förr funka bra

Sen bytte jag till Stora Enso då fick jag koks problem

Nu eldar jag med Flexa Heat inga problem och billigt

Mvh Sandviken

Viking B16 GL -06 Tigex 25