sitter o klurar lite i kylan.. på min panna så har jag något som heter Kurva 1 går man in i den menyn så böjar man fatta att det är här man styr shunten. Det låter ju bra.. Först kommer vi till Kurva 1 den stod på 22c (har höjt den till 27 för att se om det händer något..). sen är det lite flera olika saker som: värmen säkning, värme stopp osv (ganska ointressant just nu efter som enligt tanten så knackar isbjörnar på dörren o vill in för att svalka sig).. Sen kommer vi till kurva 5 Den står på 0.
Skillnad mellan Kurva 1 & 5 är?
Dessa finns inte med i manualen.. varför kan man ju fråga sig.. Gissar att det beror på att automatisk shunt ej är standard utan extrautrustning till pannan dvs man kan fritt välja vad man vill ha.. SÅ ingenting finns ang shunten i manualen. ASBE är shunten jag har modell 60. installerad av installatören...
Till EL pannan fanns det en enkel graf som visade vad som hände om man vred på olika saker.. känner att jag saknar den nu..

Sen så finns det en annan grej man kan ändra på.. Det är där det står Värme 25 c, Samt ute 4 C här kan man ändra 25c. Detta finns heller inte med i någon manual eller nått alls.. gissar att det är framförings tempen? är kanske den man ska ändra på (fin sjustering?)
Känner mig lite korkad över att inte hellt 100% har listat ut hur det fungerar.. Men men jag kan väll då inte vara ensam..?