Brapellets.nu och brapellets.com

Skriv svar
oXydex
Prima virke

Brapellets.nu och brapellets.com

Inlägg av oXydex »

Vill bara uppmärksamma folk på skillnaden på de två länkarna ovan.

www.brapellets.com kan jag verkligen rekommendera och det som de andra levererar ber jag folk hålla sig ifrån.

.com kör med egentillverkad pellets och efter att jag bytte till dem så har jag i stort sett 0 spån och väldigt bra effekt som jag upplever det (sänkt ifrån nästan 19kW's matning till runt 13kW).

Den leverantör (ÖPenergi linköping) som jag hade för BooForssjöpellets (samma som .nu säljer) hävdade att min påfyllning av pellets va för kort och därför hade jag så mycket spån i min pellets. Direkt efter bytet till Böta Kvarns pellets så försvann det problemet och även om de är betydligt dyrare så har jag beställt därifrån igen. Skiljer nog säkert 1000:- per påfyllning

.nu kör med BooForssjöpellets enligt deras sida.

Jag vill dock poängtera att inte själv har handlat av brapellets.nu så vet inte egentligen hur de är som leverantörer men jag har kört deras pelletsmärke och va väldigt missnöjd med den
PellX P21, cTc 1200 Ekonomi 40kW, 9 turbolatorer, 7.8 meter skorsten, 100+100kvm, Bulk, Tigex 25 motdragslucka, Böta-Kvarnpellets
Loranga
Entusiast!

Inlägg av Loranga »

Jag har köpt alla min bulk-leveranser (läs 2st :D ) från brapellets.NU (inte .com eller .se).
Han som kör till mig verkar kunnig och seriös, trevlig och allt vad en gubbe med slang bör vara....

Ville tömma mitt förråd helt efter första lasset för att se hur mkt spån/damm det blev, silade det sista och tömde spånet/dammet i en hink.
Det blev 9kg från drygt 3ton pellets. Bra eller anus? Det kan nog ni berätta för mig och inte tvärt om. :)
Kändes i alla fall rimligt.
Ariterm Biomatic 20+ med shuntstyrning
Pellistore 3ton
10m skorsten KW Z150 Dragbegränsare
1½plans villa byggd 1927
120kvm + 64kvm källare (uppvärmd)
Skriv svar