Önskade mig en Pellvac virvelsug i julklapp för att jag var trött på att knacka rent filtret på grovisen vid uraskning. Igår var det dax att prova, mycket dålig sug med 1500W..skulle nog behöva minst 2000W för att driva skiten.
Efter totalsotning av pannan startar jag brännareländet.....5min efter att den gått i drift blev det bara tyst. "överhettad kolla draget"?
Har aldrig hänt innan och pannan är kliniskt ren ända bort till murstocken, har bra drag genom pannan och fallsröret blir inte ens fingervarmt normalt.
Ja, va f*n det är inte riktigt mörkt ännu...kanske någon korkad fågel trillat ned medans jag sotade pannan (hände i förra kåken). Skottar baksidan på huset samt stegen så jag kommer upp på taket. Släpper bara ner viskan en gång för att se att det är fritt, och visst var det. Dock väldigt mycket aska/sot mot normalt, troligen den där j*vla tryckluftsrensningen som blåser loss all skit.
Brännaren gick sedan hela natten, idag när jag kollade igenom pannan så jag inte lyckats missa något så var strömmen naturligtvis bruten. När jag sedan slår på igen så visar tempen på PLC'n 6gr för lite, har hänt någon gång innan att den visat fel efter strömbortfall. Av och på med spänningen igen...den visar rätt, ok då får vi väl se vad som händer här om det verkligen blir varmt. Brännaren tänder men istället för att gå i drift så går den i uraskning

Ett Måndagsex från helvetet, har bott i pannrummet i snart en månad nu...efter nyår har jag inte möjlighet till det. Så nu byter jag nog ut skräpet
/Vednisse