Larmutgång på elektronikbox för Flex-A?

Övrig diskussion i de allmänna forumen.
Skriv svar
walter
Späd planta
Inlägg: 7
Blev medlem: lör 14 jan, 2006 18:32
Ort: Almunge/Uppland

Larmutgång på elektronikbox för Flex-A?

Inlägg av walter »

Hej!

Är det någon som har kommit fram till om utgången märkt "Larm" på elektronikboxen till Flex-A kan användas? Jag har blivit lite besatt av hemautomation, och nu skulle jag verkligen vilja övervara min brännare.

I den officiella dokumentationen hittar jag inget, och där är kontakten dessutom benämnd Askutmatning, men på boxen står det alltså Larm. Det har funnits lite prat här om detta runt 2013, men det ledde ingen stans. (Min box är antagligen från ca 2013 och har modellnummer JF-21843001.)

För övrigt är det otroligt vad Flex-A tuffar på! Jag har kört pellets sedan 2005 och knappt haft något problem utöver att den första elektronikboxen med vridreglage som gav upp. Supermaskin! :D
Janfire Flex-a, CTC 265B 1967
Kånkat småsäck sedan 2005.
philsson
Frö
Inlägg: 2
Blev medlem: tor 17 feb, 2022 15:42

Re: Larmutgång på elektronikbox för Flex-A?

Inlägg av philsson »

Hallå där. Kom du fram till något med din brännare och larmutgången? Jag undrar nämligen samma sak. :roll:
walter
Späd planta
Inlägg: 7
Blev medlem: lör 14 jan, 2006 18:32
Ort: Almunge/Uppland

Re: Larmutgång på elektronikbox för Flex-A?

Inlägg av walter »

Fick tyvärr inte fram någon officiell information. Jag gjorde några egna mätningar, men vad jag kommer ihåg nu så verkade kontakten inte vara ansluten alls. Hoppas jag har fel för en larmutgång vore väldigt bra att ha!
Janfire Flex-a, CTC 265B 1967
Kånkat småsäck sedan 2005.
Skriv svar