Glapp i kabel från Styrning till brännare

Övrig diskussion i de allmänna forumen.
Skriv svar
Jonte
Prima virke
Inlägg: 53
Blev medlem: tor 01 sep, 2005 20:46
Ort: Örebro

Glapp i kabel från Styrning till brännare

Inlägg av Jonte »

Vid service för en tid sen konstaterade servicetekniker att det ev var glapp/brott på kabeln från styrboxen. Resultatet blev att signaler från tex Ljussensorn funkade lite dåligt. Jag valde då att inte åtgärda det eftersom jag inte haft några problem med det.
Det har funkat bra tills för några dagar sen då jag upplever att det kanske är liknande problem igen. Verkar som signalen från internlagret inte alltid funkar och innebär att det till slut varnar för ingen låga.

Min fråga blir nu om det är någon som haft liknande problem och om det går att lösa på nåt annat sätt än att köpa komplett kabel för nånstans 2 000 kr? Går det att tex byta kabel eller kontakt separat. Och var får man i sånt fall tag på det?
Effecta Solid, Ecotec Bioline 20, 750 liter acktank, Laddomat 11-30, tappvattenautomat. 750 liter förråd, 2,5 meter skruv. (tidigare Parca Norah 3000 -83, Ecotec A4 i veddelen)
xdigger
Pannrumsnisse!
Inlägg: 856
Blev medlem: tor 16 dec, 2010 21:51
Ort: Eskilstuna

Re: Glapp i kabel från Styrning till brännare

Inlägg av xdigger »

Du kan köpa samma typ av kabel hos en elgrossist, sen löder du bara om kontaktdonet på den nya kabeln.
Stenhus från -58, Thermia Biomatic -03, Ecotec Bioline 20 -05, Thermomatic EC Home, EVR-C. Egensotare.
Skriv svar