Eldkraft har god service

OBS! Endast en tråd per leverantör. Mod: Flytta ej hit gamla trådar om repektive leverantör.
Skriv svar
AndersAA
Lärjunge!
Inlägg: 324
Blev medlem: fre 06 dec, 2013 10:19

Eldkraft har god service

Inlägg av AndersAA »

Hej 24 tim efter order kom sms att varorna fanns att hämta på posten. Det är den snabbaste lev jag hittils upplevt från någon leverantör. Mvh Anders
Atmos panna d21p/P21 installerad 2016.100mm insatsslang ca 8m. Lambdastyrd Janfire flex A2. Bergvärme och hemmabyggd ispinne vp luft vatten. Pellets vid kallt väder. 10m2 solpaneler installerade 1989, fungerar bra än.
thomasx
Energiprofet!
Inlägg: 501
Blev medlem: tis 24 maj, 2005 20:09

Re: Eldkraft har god service

Inlägg av thomasx »

Tja, när jag försökte ringa dem verkar det som de har som strategi att det inte ska gå att ringa dem.
Och när jag försökte skicka email till den adress de anger, så studsade emailet med kommentaren att adressen inte finns.

Så onåbara är inga seriösa företag, IMO.

Så vi får hoppas att det inte uppstår några problem med grejerna du beställt ;)

Snabbaste leveransen jag upplevt var den som jag beställde en sen eftermiddag, från England, och som levererades till min dörr nästa morgon. Snacka om att jag blev snopen ;)
Windhager Biowin 150 Exklusiv
Laddomat 21
Dalatanken 750 liter
Bulkförråd 6 ton
snokez
Stor entusiast!
Inlägg: 231
Blev medlem: fre 01 dec, 2006 13:59
Ort: Västerhaninge/Karlstad
Kontakt:

Re: Eldkraft har god service

Inlägg av snokez »

Jag har beställt delar till min Ariterm Biomatic från Eldkraft flera gånger och det har inte varit några problem.
Jag har fått bra information om leveranstid mm.
Så länge priserna är bra och det fungerar så väl som det gjort kommer jag att fortsätta beställa mina reservdelar från dem.
Biomatic 20+ -07, MAFA-midi. 100+125 m2. Tegel. Fönster: 2&3-glas Byggår: 1965 Haninge.
Förbrukningen mäts och loggas med Pelletslogger Pro. Säck.
2008 Agrol. 2009 Neova. 2010 Naturkraft. 2011 StoraEnso. 2012 Laxå. 2013 Neova. 2014 Vida. 2015 HMAB.
Doc
Stor entusiast!
Inlägg: 218
Blev medlem: fre 17 dec, 2004 19:38

Re: Eldkraft har god service

Inlägg av Doc »

Instämmer snabb och tillförlitlig leverans. Lite krångel med webshopen där betalningsprocessen inte gick att slutföra med iPhone. Waran i posten några timmar efter beställning.
FD besviken Ecotec Econom eldare. Har eldat upp tre brännkammare, två inmatningsskruv, två keramikrör och ett roster
Nu Aritherm Biomatic+ 20 Ultralight, Effekta 750 BBS, Laddomat 21. MAFA villa 345-9, Mavac matning 45m från uthuset.
Sormes
Prima virke
Inlägg: 37
Blev medlem: mån 22 nov, 2021 16:03

Re: Eldkraft har god service

Inlägg av Sormes »

Eldkraft är helt okapabla till hålla god service. Ingen förmåga alls till kommunikation och dessutom lång leveranstid.
Efter senaste gången jag gjorde en order där så intalade jag mig själv att det var sista gången. Nu var det en produkt som jag inte hittade någon annanstans och blev därför tvungen att handla ännu en gång genom eldkraft.

Ställer man två frågor genom deras frågeformulär får man ett svar tillbaka.
Nu, 20 dagar efter lagd order och det är fortfarande tomt i brevlådan.

Som kund har jag full förståelse för att det inte alltid fungerar bra med underleverantörer och fraktbolag T.ex men detta måste kommuniceras ut till kund.

Aldrig mer att jag handlar av Eldkraft.
CTC EcoFlex 2006
CTC Bio 20(?) 2006
370m2 två plan och källare. Endast ett plan uppvärmt.
11 meter insatsrör
Mafa Villa med flexskruv
8mm Laxå
Skriv svar