Matarslang!

Övrig diskussion i de allmänna forumen.
Skriv svar
Filurus
Prima virke
Inlägg: 38
Blev medlem: tis 09 sep, 2008 21:09
Ort: Silverdalen

Matarslang!

Inlägg av Filurus »

Råkade ut för en liten bakbrand igen... Den här gången vet jag troligen var felet ligger, av ngn anledning hadde jag stängt spjället i pannan helt... :oops:
Är tvungen att byta slangen men jag hittar ingenstans hur lång den ska vara? Hadde tänkt o åka bort till jobbet o låna lite slang där, o ingen fara det är en godkänd slang med plastspiral :D men som sagt hur lång skall den vara?

//Ronnie
Panna CtC 266B, Brännare: RoslagsBrännaren RB master, Pellets från stockhorvan, hus 199 kvm 20 tals villa, 12 m helsten / helstens skorten
ingemar_o
Energiprofet!
Inlägg: 404
Blev medlem: ons 05 jan, 2005 00:58
Ort: söderhamn
Kontakt:

Inlägg av ingemar_o »

kan du inte mäta hur lång den verkar ha varit å ta en bit som är lite längre å kapa den hemma ?
nibe pellux med nymo calero 200
-09 installation av en braskamin
90m² boyta 60m² källare som värms till ca 12°c
Taxen
Pannrumstomte!
Inlägg: 1663
Blev medlem: tis 03 apr, 2007 19:15
Ort: Uppsala

Inlägg av Taxen »

Ta en meter så har du i reserv ifall du behöver senare nån gång.
Fast du kanske har en meter redan :roll: Det är så olika hur lång slang man har beroende på hur skruv och förråd är placerade.
Pelletseldare sen -00
KMP (PellX)brännare -00,som är ansluten till en Aquator panna.Självcirkulation på värmen med hjälp av motorshunt,utetempgivare och innetermostat.Dragbegränsare SID012, 7m skorsten-tegel.
micke_932
Pannrumshärskare!
Inlägg: 2441
Blev medlem: tis 25 okt, 2005 13:49
Ort: Halmstad

Inlägg av micke_932 »

Jag har för mig att originalslangen är 1m vid leverans (kolla så du får rätt dimension bara, RB slangen är rätt så grov jämfört med många andra brännare som har mycket smalare slang, Eurofire m.fl).
En Roslagsbrännare och en Nibe City, finns placerad i län N (Halmstad)
brännaren går året runt sedan 2006, har bara bytt tändelement 3 gånger 2011, 2015 och 2019, allt annat är originaldelar.
anttas
Prima virke
Inlägg: 45
Blev medlem: ons 15 aug, 2007 22:25
Ort: Upplands väsby

Inlägg av anttas »

Finns på Hydroscand,självsläckande slang i rätt dim.Kommer inte ihåg den exakta diam. Nu men mät orginalslangen eller ta med den å jämför.
Skriv svar