Takt och ton

Skriv svar
Användarens profilbild
bergatorparen
Pannrumshärskare!
Inlägg: 2881
Blev medlem: mån 16 mar, 2009 14:52
Ort: Bergatorp

Takt och ton

Inlägg av bergatorparen »

Jag har länge retat meg gulgrön över just den brist på hyfs,takt och ton som tyvärr tidvist präglar detta forum. Det att man attackerar folk som anstränger sig att ge medmänniskor i nöd hjälp iställetför att själv komma med konstruktiva förslag. Saken blir inte bättre av moderatorer som tar minsta motståndets väg och bara mullrar lite då och då, och som inte på något sätt eller vis fyller rollen som den opartiska instans som sätter ner foten för påhopp och ohyfs. Forum skall inte vara så att man skall behöva komma in med maskinpistol i ena handen och svärd i den andra - ett forum skall vara för diskussioner, inte ett enda stort barbrawl. Jag anser att det är på tiden att byta moderatorer och få folk där som sköter sig uppdrag på ett konsekvent och bra sätt utan att ha olika tillvägagångssätt utifrån vad de själv har i pannrummet, och vilka de gillar och vilka de ogillar. Är detta ett misstroendeförslag? YOU CAN BET YOUR BOTTOM DOLLAR IT IS!!

Skall detta forum ha en chans att överleva in i framtiden, så måste det till att man får folk att börja bete sig som just folk och inte som ..... (fyll i själv). Det är upp till administrator att besluta om detta skall fortsätta vara som Colosseum på Julius Cäsars tid, eller om det skall vara en mer finstämd, vänlig plats för diskussion och problemlösning. Potential finns i båda riktningar - men det måste tas aktiva beslut i den ena eller andra riktningen.
CTC 1200 Ekonomi 04 Viking Bio 07 MAFA veckoförråd
Danfoss ECL 100 Comfort
Tigex 25
danei
Pannrumshärskare!
Inlägg: 2279
Blev medlem: ons 04 aug, 2010 13:13

Re: Takt och ton

Inlägg av danei »

Du är nog inte rätt person att skriva den typen av inlägg. Du fick kritik för att du lyfter fram ditt tyckande som fakta. Att du då drar in din och din mors psykiska hälsa i det hela förstår jag inte. Det kan du inte beskylla någon moderator för. Tagga ner och ta kritiken konstruktivt, Lägg fram fakta som fakta och dina egna funderingar som just det och inte fakta.

Som exempel kan vi ta diskussionen vi hade om huruvida tegel är fukttätt. Trotts att dina referenser sa motsatsen, teglelinformation.se är tydliga på punkten mm. Så hävdar du fortfarande att det är fakta att tegel är fukttätt. Du saknar förmåga att ompröva dina teorier när någon kommer med andra argument, det har inget med din psykiska hälsa att göra. (den är jag inte intresserad av)

Blöta tegelstenar används för övrigt för att hålla upp fuktigheten när man kläcker ägg, om man inte har en luftfuktare.

Vad jag ville ha fram är att om du upplever problem med tonen här så ska du nog fundera på hur du bidrar till det. "Det är inte ens fel att två träter"
rod02
Pannrumshärskare!
Inlägg: 2637
Blev medlem: lör 20 dec, 2008 02:01

Re: Takt och ton

Inlägg av rod02 »

bergatorparen: Börja med att inte besvara pajkastning, med pajkastning. Visa att du är bättre än så.
Tvista gärna vidare om "fakta".
Egor duplomat D1F 1978 Pellx 2001 7.0 Tigex25 Bulkföråd Termomatic ERA
Användarens profilbild
bergatorparen
Pannrumshärskare!
Inlägg: 2881
Blev medlem: mån 16 mar, 2009 14:52
Ort: Bergatorp

Re: Takt och ton

Inlägg av bergatorparen »

Danei: DU är en av dem som skapar problem, ihop med msh16, Honda och Abene. Jag använde min mors psykiska hälsa för att berätta något utan att säga det rakt av: Om hon var psykopat, och beskyllde andra människor för att fantisera - UTAN att VETA OM de fantiserade, så är väl det ett symptom på att den som bedriver den "sporten" kanske är psykopat? Eller narcissist? Och nej: Jag har inget dåligt samvete för att använda min mors neuropsykiatriska åkomma för att illustrera en poäng. Hon är dessutom död, så ingen lär stämma mig för det hellre.

Har ni förresten inte märkt hur liten trafiken är här inne nu jämfört med tidigare? Det beror på att folk tröttnar på ständiga bråk som inte leder till annat än dålig atmosfär. Min poäng har inte med vare sig tegelstenar, rörbrännare eller pannor att göra - den har med den oförskämdhet och den brist på hyfs som vissa uppvisar. Jag gör mitt bästa för att vara seriös och gå före med bästa möjliga exempel, men emellanåt så tar mitt tålamod slut. Man blir så innerligt less. Hursomhelst: Jag börjar känna för att ta en paus därför att förvisso är det tacksamt varje gång man får höra att ens råd har hjälpt människor, men att först bli ifrågasatt som potentiellt mentalt störd som fantiserar, och sedan från de samma få höra att det är ens eget fel att de ifrågasatte en samtidigt som de vrider och vänder på allt man säger? Nej, det är bara för drygt! Bild
CTC 1200 Ekonomi 04 Viking Bio 07 MAFA veckoförråd
Danfoss ECL 100 Comfort
Tigex 25
Skriv svar