lite uppsnyggning

Skriv svar
Torsten
Pannrumstomte!
Inlägg: 1809
Blev medlem: sön 03 dec, 2006 00:33

lite uppsnyggning

Inlägg av Torsten »

Borde det inte vara dags för lite uppsnyggning och minskning av antalet ämnen. Tre ämnen om loggar kan minskas till ett. Solfångare och solceller slås ihop. Pool tas bort, går bra att skriva om i Övrigt.

Ämnet PELLETS - Eldning, Brännare, Pannor, Allmänt har blivit en allmän anslagstavla där allt möjligt som inte har ett skvatt med brännare och pannor skrivs.
Vilka fönster har ni. Talgoxar på balkongen osv hör väl hemma inom Övrigt.

Blir annars svåröverskådligt för dem som senare ska hitta information om brännare och pannor.

Dessutom tycker jag det vore logiskt att flytta grupperna SPECIALOMRÅDEN,
LOGGNING, DIVERSE och BILDER längst ned och flytta upp gruppen FABRIKAT närmast under ALLMÄNT.
Skrivs ju mycket lite i de här lite speciella grupperna men de är alltid "i vägen"
Focus EKO Optima 20 + Bionordic Viking B16GL.
Stora Enso pellets.
rod02
Pannrumshärskare!
Inlägg: 2637
Blev medlem: lör 20 dec, 2008 02:01

Inlägg av rod02 »

Har länge funderat om inte kmp och pellex är samma.
Egor duplomat D1F 1978 Pellx 2001 7.0 Tigex25 Bulkföråd Termomatic ERA
Användarens profilbild
bergatorparen
Pannrumshärskare!
Inlägg: 2881
Blev medlem: mån 16 mar, 2009 14:52
Ort: Bergatorp

Inlägg av bergatorparen »

Även om jag tillhör dem som har en benägenhet att låta mig rivas med, så stödjer jag Torstens förslag - med ett tillägg: Inför ett forum för "Byggnad, isolering, fönster och värmedistribution" där man kan diskutera sådant som ligger i periferien, alltså endast har en indirekt koppling till pellets.

Annars måste jag ju säga att den liberala modereringen har gett upphov till ett och annat garv - vilket är just vad läkaren ordinerade :wink:
Annars är det kanske behov att se över och uppdatera/modernisera märkesforumen?

Men för all del: Låt garvet fortsätta ha sin inofficiella plats Bild
CTC 1200 Ekonomi 04 Viking Bio 07 MAFA veckoförråd
Danfoss ECL 100 Comfort
Tigex 25
AnaMatronic
Lärjunge!
Inlägg: 324
Blev medlem: tor 14 okt, 2010 16:14
Ort: Kristianstad

Inlägg av AnaMatronic »

Det tog lång tid innan jag fattade var man hittade Ariterms pannor. Kanske kunde döpa om kat. till Thermia / Ariterm?
Ariterm Biomatic+ 20UL med Bequem 20D. 5,5 meter skorsten dim 125 med Tigex 25 i botten.
Pelletsförråd MAFA 300l m. Ecotec matarskruv
1 1/2 plansvilla på 200m2 från 1897.
foxmulder90
Lärjunge!
Inlägg: 307
Blev medlem: tis 02 mar, 2010 00:38

Inlägg av foxmulder90 »

Förutom redigering av kategorier osv. så tycker jag att logo och design/färger borde snyggas upp lite också, det ska givetvis inte bli opersonligt och gå ifrån sidans "grund" men det vore trevlig med lite nya saker :)

PELLE kan PM:a mig om han vill ha "hjälp" med något eller om han inte har tid.
Skriv svar