Scandbio webshop

Skriv svar
Ozcar
Gallringsobjekt
Inlägg: 28
Blev medlem: tis 22 mar, 2005 19:45
Ort: Valbo

Scandbio webshop

Inlägg av Ozcar »

Hej!

Jag tänkte beställa pellets från Scandbios webshop https://shop.scandbio.com/ och har problem att få till pris. Innan jag loggar in så finns det ett pris om 2819 kr/ton för bulk men när jag loggar in så ändras det till 3039 kr/ton dvs 1320 kronor mer då jag behöver 6 ton per år. Jag fattar att det beror på vilken återförsäljare jag väljer så jag ringde till Scandbio och frågade vilken återförsäljare som har bästa pris men det vägrade dom att svara på. Det går att klicka och byta återförsäljare och se vad man får för pris men det är supersegt så att klicka igenom alla funkar inte. Är det någon som vet vilken återförsäljare som har bäst pris?

I övrigt så är det trist att det ska vara så dyrt att köpa bulk jämför med småsäck. Funderar på att bygga en inblåsning med min lövblåsare och en tratt för att kunna fylla med småsäck istället.

mvh

Ozcar
Iwabo Villa S från 2002
Combifire
pellmax
Frö
Inlägg: 3
Blev medlem: mån 01 okt, 2018 17:02
Ort: Gotland

Re: Scandbio webshop

Inlägg av pellmax »

Har aldrig handlat av dem så jag har inga tips om hur du ska göra med deras sida.

Det jag kan tänka mig är att de i oinloggat läge visar pris för pellets endast och när du loggar in visar de pris inkl hemtransport.

Vet inte hur du räknat men småsäck blir ju definitivt inte billigare. När jag besöker sidan ligger priset på 2538/pall dvs 3050/ton och då är det ju pris exkl frakt. Till det ska du räkna timpris för ditt arbete att blåsa med lövblås och förmodligen 1h hos kiropraktor :D Summa blir ju att bulk är outstanding (säger jag som fortfarande sliter ned småsäck)
Värmebaronen Pellmax UB,
Värmebaronen Viking Bio200 sedan 20-02-20, tidigare haft Bio20,
MAFA Midi 730l.
Värmebaronen plattvärmeväxlare,
Acktankar med Värmebaronen 9kW elpatron.
Intelliheat solfångare vacumrör
Skriv svar