Bioenergi Luleå slutar med hemleverans av småsäck

Skriv svar
jolun
Fröträd
Inlägg: 77
Blev medlem: tor 09 okt, 2014 19:40
Ort: Norrbotten

Bioenergi Luleå slutar med hemleverans av småsäck

Inlägg av jolun »

Jaha, till min stora besvikelse kom ett brev idag att Bioenergi Luleå ska upphöra med hemleveranser av småsäck. :( Bulkleveranser fortsätter de med. Sista beställningsdag är 2015-12-18 sedan får man vända sig till annan leverantör om man vill få pelletsen hemkörd.

Det hela känns väldigt tråkigt då jag vart helnöjd med deras pellets kvalité.
Nibe vedex 3000, Janfire Flex-A "blå", Fox-1004 tempregulator, 750L borö acktank med 110L beredare, Laddomat 21, Automatshunt med innetemp givare ( ESBE CRB-122), KWZ150 dragbegränsare, WM Pro loggning.
ja
Entusiast!
Inlägg: 149
Blev medlem: fre 16 jun, 2006 14:47
Ort: Kalix
Kontakt:

Re: Bioenergi Luleå slutar med hemleverans av småsäck

Inlägg av ja »

Nja, det kan ju hända att någon av återfösäljarna på din ort kan leverera hem.

Jag har alltid köpt hemlevererad pellets från Bioenergi men det är länge sen jag köpt direkt från fabriken eftersom de har varit dyrare.
CTC EcoFlex 2006, veckoförråd, Tigex 25, 4.7m 150mm skorsten, varav 2.5m 125mm rostfritt. 170 m2 uppvärmt.
jolun
Fröträd
Inlägg: 77
Blev medlem: tor 09 okt, 2014 19:40
Ort: Norrbotten

Re: Bioenergi Luleå slutar med hemleverans av småsäck

Inlägg av jolun »

Mina närmsta alternativ är Luleå eller Piteå, dessvärre finns det ingen som säljer i bioenergi pelletsen i piteå vad jag vet och i luleå är det ju lakkapää. Vet du kanske någon som leverar deras pellets i dessa trakter?

Hemleverat är vad jag föredrar dels bekvämt och så slipper man ju kostnaden att hålla på att frakta hem pelletsen själv.
Nibe vedex 3000, Janfire Flex-A "blå", Fox-1004 tempregulator, 750L borö acktank med 110L beredare, Laddomat 21, Automatshunt med innetemp givare ( ESBE CRB-122), KWZ150 dragbegränsare, WM Pro loggning.
JensS
Ungskog
Inlägg: 15
Blev medlem: sön 10 jan, 2016 09:31

Re: Bioenergi Luleå slutar med hemleverans av småsäck

Inlägg av JensS »

Nu har d startat nån som fortsätter köra med samma bilar som tidigare, fick brev hem häromdagen.
André
King Pinne!!!!!
Inlägg: 7173
Blev medlem: tor 09 dec, 2004 18:25
Ort: Bygdeå 4 mil norr om Umeå
Kontakt:

Re: Bioenergi Luleå slutar med hemleverans av småsäck

Inlägg av André »

Det är nån såg utanför Piteå tyckte jag en kompis sa som kör lantmännens foderbil, Han va dit i fredags och hämtade pellets som skulle levereras till privatkund ovanför Luleå.. Kan höra vad det va för såg
Thermia Bequem 15D, Nibe alpha keram, Borö 500/110 L Acktank, Laddomat 10 (tidigare 2 st Biona o 1 st Janfire) 13,5 m3 bulkförråd
Skriv svar