Flytta/nytt pelletsförråd

Skriv svar
henkek
Fröträd
Inlägg: 61
Blev medlem: tor 24 apr, 2014 22:31
Ort: Hammerdal

Flytta/nytt pelletsförråd

Inlägg av henkek »

Jag har i tankarna att ist för idag hinka i 1500kg pellets ner i källaren flytta ut det. Alldeles utanför källarfönstret finns en byggnad som är tänkt för bulk, där vill jag tömma stora säcken med pellets. Därifrån i horisontellt läge ca 6-8m vill jag ha en "vanlig" externskruv till brännaren,
kraftigare motor dock. Idag går ju externskruven från en 300l soptunna 2m bredvid pannan,det borde väl gå? Alltså att skippa nåt som helst förråd inne.
Jag har sökt detaljer att bygga av och det mesta finns lite var stans men den blåa plastmuffen under Mafa förråden hittar jag ingen stans, den vill jag ha i botten på "stugförrådet?
Flika gärna in med tips/kommentarer
/mvh
CTC-elcombi, Ecotec Bioline 20, KW Z150
Användarens profilbild
CPMS
Energiprofet!
Inlägg: 502
Blev medlem: tis 30 nov, 2010 19:37
Ort: Långsele, Västernorrland

Re: Flytta/nytt pelletsförråd

Inlägg av CPMS »

Mafa borde ha den. http://www.mafa.se/

Sveaverken har den till sin SveaFlex 75/90, dom har det mesta inom silotransport.
http://sveaverken.com/wp-content/upload ... -dok-1.pdf

Skulle inte tagit bort dagbehållare inne utan behållt den och fixat en styrning som fyller den när det behövs. Skulle det hända något med silo/skruvar är det fint att kunna köra småsäck från en dagbehållare.
146+173m² 4-plan, 2006 Thermia 20+ Bequem 20, KW Z150, V-E AB shuntstyrning, 5 ton bulk med automatisk fyllning av Mafa Mini, Maflex skruvar.
henkek
Fröträd
Inlägg: 61
Blev medlem: tor 24 apr, 2014 22:31
Ort: Hammerdal

Re: Flytta/nytt pelletsförråd

Inlägg av henkek »

Det verkar inte alldele lätt att hitta den blåa, hemsidan du länkar till är avstängd, annars var det perfekt info att läsa. En sådan skruv vore perfekt
CTC-elcombi, Ecotec Bioline 20, KW Z150
Användarens profilbild
CPMS
Energiprofet!
Inlägg: 502
Blev medlem: tis 30 nov, 2010 19:37
Ort: Långsele, Västernorrland

Re: Flytta/nytt pelletsförråd

Inlägg av CPMS »

Sveaverkens länk fungerar för mig iallafall, finns i den pdf:en.

Märke det jag också men jag trodde det var tillfälligt Mafa's sida låg nere.
146+173m² 4-plan, 2006 Thermia 20+ Bequem 20, KW Z150, V-E AB shuntstyrning, 5 ton bulk med automatisk fyllning av Mafa Mini, Maflex skruvar.
Skriv svar