Problem: motor till matarskruv orkar inte starta

André
King Pinne!!!!!
Inlägg: 7173
Blev medlem: tor 09 dec, 2004 18:25
Ort: Bygdeå 4 mil norr om Umeå
Kontakt:

Re: Problem: motor till matarskruv orkar inte starta

Inlägg av André »

Plockade sönder skruven helt då jag började tro att spiralen vridit sönder även om jag aldrig hört de hänt på en rak 3 meters skruv, men spiralen va hel och fin och har väl bara haft den i 2-3 säsonger och kanske kört 10-12 ton efter byte då den gamla gick av då skruven va närmare 6 meter med 90° böj på halva skruven med 2 intag/öppningar tidigare.
Då jag skulle montera ihop den igen hittade jag ett fel, båda sidorna va krokarna/klamren lösa så de va bara att dra fast dom men sen om det va felet får man väl se men inget ska vara fel inne i skruven och det fungerade nu.
Det gick vrida efter spiralen på axeln men den va ändå ganska rätt läge, möjligen att skruven/spiralen glidit efter på axeln och skurit fast mot säkerhetsbrickan på motor sidan så det blev stopp :roll:

Iaf går ju både motor/växellåda och kondensator byta fast förrådet är fullt, växellådan är väl bökigast men borde kunna gå annars får jag väl gulla med en kompis som har bulkbil om att komma och suga ur förrådet nån helg
Thermia Bequem 15D, Nibe alpha keram, Borö 500/110 L Acktank, Laddomat 10 (tidigare 2 st Biona o 1 st Janfire) 13,5 m3 bulkförråd
Skriv svar