Programvara Ecoflex?

Övrig diskussion i de allmänna forumen.
Skriv svar
FredrikK
Prima virke
Inlägg: 50
Blev medlem: mån 21 nov, 2016 14:40
Ort: Vretstorp / Viby

Programvara Ecoflex?

Inlägg av FredrikK »

Hej,

Vill uppdatera programvaran i min Ecoflex då den jag har är daterad januari 2006, dvs. väldigt tidig.
Några funktioner har tillkommit i nyare utgåvor och vissa menyer ser lite annorlunda ut, men jag har även i helgen upplevt att "pellets avstängd" plötsligt dyker upp och brännaren inte startar. Vissa säger trasigt kretskort, andra säger mjukvarufel. Det lilla jag hittar om detta på nätet verkar gälla pannor från 2006 och 2007. Kretskortet ser i alla fall okulärt bra ut och pannan fungerar utmärkt efter att ha brutit strömmen.

Har kontaktat lite CTC-återförsäljare ang. detta men fått väldigt olika svar. Att programvara ligger på ett chip/krets som går att byta har jag listat ut. MEN! Problemet är att en ÅF vill sälja mig ett chip till displaykortet och den en annan ett till brännarkortet.

Programvaruversionen går ju att läsa under "Aktuell driftinfo", men på vilket av dessa chip/kretsar ligger denna programvara? Rent spontant gissar jag ju på brännarkortet, men eftersom återförsäljarna säger olika blir jag osäker på vem jag ska lyssna på.
CTC Ecoflex
KW Z150 dragbegränsare
MAFA Mini


Värmer 1½ plansvilla på 148kvm + 64kvm garage
Sormes
Prima virke
Inlägg: 37
Blev medlem: mån 22 nov, 2021 16:03

Re: Programvara Ecoflex?

Inlägg av Sormes »

Man undrar ju så här, några år senare, om du kom någonstans med uppdatering av programvaran?
CTC EcoFlex 2006
CTC Bio 20(?) 2006
370m2 två plan och källare. Endast ett plan uppvärmt.
11 meter insatsrör
Mafa Villa med flexskruv
8mm Laxå
Skriv svar