Vem betalar spricka i brännarröret??

Övrig diskussion i de allmänna forumen.
JoBy
Fröträd
Inlägg: 90
Blev medlem: fre 31 okt, 2008 12:09
Ort: Timrå
Kontakt:

Inlägg av JoBy »

Att göra ett försäkringsärende av ett garantifel eller reklamation är inget annat än rent försäkringsbedrägeri.

Om det lagligt ska gå på en försäkring så ska försäkringen vara tecknad av säljaren och försäkra just mot garantikostnader.

Varför ska alla andra husägare vara med och betala för en undermålig produkt?

Enda fallen som jag tycker att husägarens försäkring ska gå in och täcka är om säljaren har gått i konkurs och därmed inte kan ersätta köparen eller om garantitiden har löpt ut.
Jonas Bylund
eldaren
Ungskog
Inlägg: 19
Blev medlem: tor 22 nov, 2007 19:20
Ort: Stor Göteborg

Inlägg av eldaren »

Hallo Dave!

Hur gick det för dig i mötet med Famac, blev du nöjd. Vore intrssant att få redapå resultatet. Eller har du fått yttrande förbud :)


En fråga till PeterS

Jag förstår, att du har blivit väldigt nöjd med "reparation av din brännare. Men vilka garantier fick du för ev. framtida haverier av brännkammaren.???


Till sist en fråga till Teddy.

Vad kostar "Älvsjö modden" och vilka garantier fick du för hållbarheten.

Väntar med spänning på era svar.
Blue Fame
Panna CTC
Teddy
Gallringsobjekt
Inlägg: 28
Blev medlem: tis 26 dec, 2006 10:17
Ort: Stockholm

Inlägg av Teddy »

Jag fick ett nytt brännarrör på garantin.
Åke hjälpte mig också med programuppdatering och inställningar.
Hållbarheten skall vara bättre. Om det nya röret visar brister tar vi tag i det då, hittils har Åke ställt upp.

Jag tycker det är dags för en ny tråd, denna börjar bli för lång.

Jag har två rubrikförslag till denna tråd:

- Jetflame finns inte, vågar jag köpa en Viking bio på blocket.

eller

- Blueflame ombyggd till Jetflame



Björn






:twisted: :twisted: :twisted: :twisted:
CTC 1100 / BlueFlame
Användarens profilbild
Dave
Pannrumsnisse!
Inlägg: 780
Blev medlem: ons 12 apr, 2006 14:57
Ort: Ale

Inlägg av Dave »

Hallå eldaren och god fortsättning.Precis hemkommen från resa, inte ett ljud från Famac... :evil: skall precis maila till dem.

Och ang. yttrandeförbud, det skulle jag aldrig gå med på, då undrar man vad de döljer, eller hur? Nej, jag tycker detta är viktigt och hoppas verkligen att ni alla involverade också tycker, förstår att du är intresserad av vad Famac skall erbjuda mig, men om du tittar på början av tråden ser du att vi var fler som gapade och protesterade samt kom med "råd"....var är dessa nu? Det är kanske dem du skall fråga om yttrande förbud?!? :wink:


MVH// Dave
CTC EcoAir 406 + CTC EcoZenith i250/L install.17-10-10
10 m. skorsten
Hus byggt-31 130kvm boyta+120 biyta
2 vuxna+ 1 tonåring
Anders.s
Späd planta
Inlägg: 8
Blev medlem: mån 13 okt, 2008 19:37

Inlägg av Anders.s »

Hur går det? :roll:
Användarens profilbild
Dave
Pannrumsnisse!
Inlägg: 780
Blev medlem: ons 12 apr, 2006 14:57
Ort: Ale

Inlägg av Dave »

Hallå där! Menar du mig så har följande hänt...ingenting! Famac har kollat brännkammaren och de anser att den ser" under omständigheterna mycket fin ut". De menar att underhåll (aska ur, rensa lufthålen etc.),väl och konternuerligt utförd är A och O, alltså har ni som lever med en sämre kammare INTE utfört underhållet korrekt!?! :shock: ...Ja vad skall man säga, jag hävdar fortfarande på mtrl.fel och hänvisar till min reklamation som jag har skickat in (höstas).
Har förstått att jag får ta till rättsliga medel om jag vill gå vidare, att finna någon opartisk person, med rätta kunskaper, och få en bedömmning, för att sedan processa, det känns i dagsläget tufft...
De(Famac) kör så länge garantitiden håller sedan blir det försäkringsbolaget, trist inställning tycker jag och tråkigt att de skyller på dåligt utförd underhåll!
Skulle i dagsläget inte rekommendera någon att köpa denna brännare, inte för att brännaren i sig är dålig utan mer för supporten och attityden mot kund.

Sedan vill jag åter uppmärksamma,skrev det i förra inlägget...varför hör man inte av de som startade tråden, varför så tyst?? :shock:
Är det bra jag som har gått vidare,ingen annan verkar informera om vad som hänt?



Nej , det bli sista inlägget i denna tråd för min del.

Nu är det helg, lite go öl och röka så mår man gött igen! Klart, slut!

MVH// Dave
CTC EcoAir 406 + CTC EcoZenith i250/L install.17-10-10
10 m. skorsten
Hus byggt-31 130kvm boyta+120 biyta
2 vuxna+ 1 tonåring
Skriv svar