Vestmarka pellets i Blueflame?

Övrig diskussion i de allmänna forumen.
Skriv svar
SpeedySwede
Entusiast!
Inlägg: 124
Blev medlem: tis 09 aug, 2005 14:56

Vestmarka pellets i Blueflame?

Inlägg av SpeedySwede »

Det har dykt upp en återförsäljare av Vestmarka pellets nära mig. Jag undrar om någon har erfarenhet av denna typ av pellets i Blueflame? Funkar det bra? Har det varit nödvändigt med någon form av justering av brännaren?
115M2 boyta + källare och garage
CTC1100 Miljö -94 + Blueflame
Mortel
Fröträd
Inlägg: 79
Blev medlem: tis 17 jan, 2006 00:28

Re: Vestmarka pellets i Blueflame?

Inlägg av Mortel »

SpeedySwede skrev:Det har dykt upp en återförsäljare av Vestmarka pellets nära mig. Jag undrar om någon har erfarenhet av denna typ av pellets i Blueflame? Funkar det bra? Har det varit nödvändigt med någon form av justering av brännaren?
Enligt min installatör skulle det gå med Norskpellets men det måste till justeringar. Börja med att finjustera matningen och densitetsinställningen (kan du göra efter att ha slagit in installatörskoden).

Du kör skruven i "test" under kalibrering och mäter sedan vikten på pelletsen som trillat igenom skruven (drygt 2 kilo brukar det vara). Den uppmätta vikten skriver du in i IT-DUCen. Sedan mäter du pelletsdensiteten på en bra digitalvåg (fem liter pellets brukar räcka för att få bra noggrannhet i densitetsbestämningen) och skriver in den i IT-DUCen.

Jag skulle begära att få (eller få köpa) några säckar för att prova först.
BlueFlame sedan -05
Skriv svar