Stopp

Övrig diskussion i de allmänna forumen.
Skriv svar
Användarens profilbild
Dave
Pannrumsnisse!
Inlägg: 780
Blev medlem: ons 12 apr, 2006 14:57
Ort: Ale

Stopp

Inlägg av Dave »

Är det någon som råkat ut för att brännaren bara stannar och larmar "Brännare har slocknat" ? Det går att starta om den utan problem, jäkligt skumt har aldrig haft driftstopp på den så någon elpatron hade jag inte på standby, pannan var 20 grader när vi kom hem.

Mvh// Dave
CTC EcoAir 406 + CTC EcoZenith i250/L install.17-10-10
10 m. skorsten
Hus byggt-31 130kvm boyta+120 biyta
2 vuxna+ 1 tonåring
Johlen
Frö
Inlägg: 3
Blev medlem: ons 23 jan, 2013 23:05
Ort: Göteborg

Re: Stopp

Inlägg av Johlen »

Jag har samma problem med min brännare, står: brännare har slocknat i displayen och sedan eldar den ned
och stannar, går att starta utan problem.
Min fråga är om du fick någon klarhet vad felet ligger, är det mjukvarurelatertat, glapp i kablage etc.
Tacksam för svar.

Mvh

Johlen
Blueflame på en Pellmax VX
Hus byggt-62
Boyta 120kvm Biyta 80kvm
Användarens profilbild
Dave
Pannrumsnisse!
Inlägg: 780
Blev medlem: ons 12 apr, 2006 14:57
Ort: Ale

Re: Stopp

Inlägg av Dave »

Tjenare.

Det var ett år sedan jag skrev inlägget och jag kan säga så här,det är ett mjukvarufel och det har varit under utveckling under hela den tiden,det blir stopp,ibland flera ggr i veckan då den går på hög belastning/många starter dvs. kallt ute.
Har varit på Famac om detta under flera tillfällen och är riktigt trött på det,väntar på ny brännarrör också då min är sprucken och väldigt anfrätt,jag har den nya brännkammaren.

Har du elpatron också? Det har jag och den står på standby,tråkigt det också då man inte vill använda el som uppvärmning med långduschande tonåringar i huset!!

Mvh//Dave
CTC EcoAir 406 + CTC EcoZenith i250/L install.17-10-10
10 m. skorsten
Hus byggt-31 130kvm boyta+120 biyta
2 vuxna+ 1 tonåring
Skriv svar