BioBjörn Projekt & frågetråd

Övrig diskussion i de allmänna forumen.
Snapphane
Energiprofet!
Inlägg: 569
Blev medlem: lör 25 feb, 2006 20:44
Ort: Skåne

Re: BioBjörn Projekt & frågetråd

Inlägg av Snapphane »

Överväger att byta Ecotec till Biobjörn.
Lmeboy: Är du nöjd med din Björn?
Någon akilleshäl på den?
Vh/Snapphane
Pellmax UB+PellasX Revo 26 kW. LVVP CTC 622M+i255L. Tid A3, Bequem, Euronom A25F. Draglucka.Bulk.LLVP.

Fritidshus: Projektbrännare A3 15kW -02, eltändn/rör i koppen, fjärrstyrd via PLC-Mitsubishi FX, Duplomat D 17G -67, draglucka. Bulk. LLVP
Användarens profilbild
Lmeboy
Prima virke
Inlägg: 40
Blev medlem: sön 06 nov, 2016 22:44

Re: BioBjörn Projekt & frågetråd

Inlägg av Lmeboy »

Sorry sent svar men jag är mycket nöjd faktiskt och nu har jag ju kört ett drygt år. Har inga störningar utan sotar bara ur.. :lol: :lol:
Fr.o.m. 2017-11-03 BioBjörn :-) Tidigare använde jag Ecotec´s Agrotec brännare (Som man även kan elda med havre) Panna: VETO C30. Tigex 25 Draglucka.
Snapphane
Energiprofet!
Inlägg: 569
Blev medlem: lör 25 feb, 2006 20:44
Ort: Skåne

Re: BioBjörn Projekt & frågetråd

Inlägg av Snapphane »

Hej
Bättre sent än aldrig!
Grattis till en bra anläggning.
Ungefär hur många kg pellets kan du elda mellan sotningarna av brännare och panna?
Vilket pelletsfabrikat? Bulk eller säck?
Har du Biobjörns skruv?
Vh / Snapphane
Pellmax UB+PellasX Revo 26 kW. LVVP CTC 622M+i255L. Tid A3, Bequem, Euronom A25F. Draglucka.Bulk.LLVP.

Fritidshus: Projektbrännare A3 15kW -02, eltändn/rör i koppen, fjärrstyrd via PLC-Mitsubishi FX, Duplomat D 17G -67, draglucka. Bulk. LLVP
Användarens profilbild
Lmeboy
Prima virke
Inlägg: 40
Blev medlem: sön 06 nov, 2016 22:44

Re: BioBjörn Projekt & frågetråd

Inlägg av Lmeboy »

Hej Snapp,

Tack!

Jag brukar sota ut pannan och brännare varannan helg. Ofta gör jag dock en koll av brännaren varje helg.
Är lite nyfiken av mig och det går så fort att elda ur och kolla brännaren.

Hur många KG det blir mellan helgerna har jag tyvärr ingen koll på :-/

Jag kör sekunda pelles i säck, så sorterna varierar stort, och därför valde jag denna brännare, b.l.a.
Den är inte så kinkig, och ingen jobbig intern skruv.

Även skruven är en Biobjörn ja - men det behöver det säkert inte vara. Men kul med samma gröna färg förstås :-)

Om du inte har bråttom att handla så rekommenderar jag dig att hålla koll på blocket. Finns de som impulsköper brännare och sen inte orkar montera. När jag köpte min fanns två nya kit ute, båda till ca halva nypriset.

Lycka till.. :thumleft:
Fr.o.m. 2017-11-03 BioBjörn :-) Tidigare använde jag Ecotec´s Agrotec brännare (Som man även kan elda med havre) Panna: VETO C30. Tigex 25 Draglucka.
Snapphane
Energiprofet!
Inlägg: 569
Blev medlem: lör 25 feb, 2006 20:44
Ort: Skåne

Re: BioBjörn Projekt & frågetråd

Inlägg av Snapphane »

Hej!
Den brännaren har fått bra omdöme här på forumet, så det kan vara något att nappa på.
Vi får se.
Underbart om du inte haft något strul!
Ha det varmt o gott
Vh
S-hane
Pellmax UB+PellasX Revo 26 kW. LVVP CTC 622M+i255L. Tid A3, Bequem, Euronom A25F. Draglucka.Bulk.LLVP.

Fritidshus: Projektbrännare A3 15kW -02, eltändn/rör i koppen, fjärrstyrd via PLC-Mitsubishi FX, Duplomat D 17G -67, draglucka. Bulk. LLVP
Skriv svar