Hjälp med start av brännare

Övrig diskussion i de allmänna forumen.
Låst
Jossi83
Späd planta
Inlägg: 7
Blev medlem: lör 18 okt, 2014 15:39

Hjälp med start av brännare

Inlägg av Jossi83 »

Hej! är ny på forumet, har haft mycket nytta av detta forum förut men har jag blivit medlem!
Jag har ett problem med min brännare (pellex p20) den har nu funkat i 2 år och senast förra veckan så gick tändelementet sönder så jag bytte det, när jag bytt det så passade jag på att ställa in startdosen oxå när jag ändå va i farten. pannan betedde sig mycket bättre nu än innan. förut rök det mycket och så blev det gärna lite pannpuffar ibland så det va ett täcken på att det va en för fet startdos (ca:4,5dl) nu har jag ställt in den och nu ser man att den gick mycket bättre, rök destå mindre och har sluppit pannpuffarna. nu är den inställd på ca: 3,5dl. so far so good! så nu gick brännaren i 3 dar sen börja problemet!
nu så när man startar brännaren så matar den in startdosen och tänder, sen brinner det i pannan men den hinner slockna innan driftdosen startar. vad kan det va för fel? finns det några sjusteringar man kan göra så att driftdosen startar lite tidigare?? Jag ställde upp startdosen något så att det skulle brinna lite längre i pannan men det hjälpte inte. nu är startdosen inställd på ca: 4dl.

hoppas på hjälp och svar! är det något mer ni behöver få reda på så säg till så tar jag reda på det!

mvh/jossi83
Låst