nödstopp

Övrig diskussion i de allmänna forumen.
Skriv svar
BIONIK32
Späd planta
Inlägg: 9
Blev medlem: tor 17 okt, 2013 19:23

nödstopp

Inlägg av BIONIK32 »

min PX/ 21 slutar inte att jäklas. Eldar mot acctank (850liter).Plötsligt ville den inte slå ifrån vid uppnådd temperatur ,70 gr, fortsatte tills panntermostatet utlöste.Har sedan kört brännaren med att dra ur kontakten för värmegivaren från acctanken för att stoppa eländet. Nåväl, det är naturligtvis givaren på tanken som har dålig anliggning o.s.v. tänkte jag,rev isolering och kollade men inget fel där, bytte givaren för säkerhets skull. Icke sa Nicke. Provade med en något äldre processor (men ny) utan märkbart resultat. Det enda som hänt är att lampan för driftfasen blinkar konstant NÄR BRÄNNAREN ÄR STOPPAD . Kan det trots allt vara processorn?? Någon som har en susning?
danei
Pannrumshärskare!
Inlägg: 2279
Blev medlem: ons 04 aug, 2010 13:13

Re: nödstopp

Inlägg av danei »

Har du termostat på både tank och panna? Ligger de kopplade i serie?
Bottesini
Ungskog
Inlägg: 18
Blev medlem: lör 09 jan, 2016 09:19

Re: nödstopp

Inlägg av Bottesini »

BIONIK32:

Jag vet att tråden är gammal men hittade du något fel?

När du använder citeringsknappen försök då att minska/redigera citering så att den inte blir så stor, helst inte större än ditt egna inlägg. Annars blir forumet både svårläst och oöverskådligt, citeringen redigerad. När det gäller TS så lär du nog inte få något svar då han/hon inte har varit inne på forumet efter den 4:e dec -13. / Roli moderator
Pellx 20kW och Effecta Pellets 200 VVE installerat -02
Skriv svar