Tips: billiga kaminer på KVD...

Skriv svar
peoe
Prima virke
Inlägg: 40
Blev medlem: tis 30 maj, 2006 23:16
Ort: Mölndal
Kontakt:

Tips: billiga kaminer på KVD...

Inlägg av peoe »

Hej!

Tänkte bara på er när jag såg pelletskaminerna på kvd.se

För er som inte känner till sajten auktioneras det ut konkurslager och liknande, i många fall i partier (som 3 pallar vodka...) men i detta fall är det enstaka kaminer som går av stapeln. Har inget egenintresse i auktionen, se detta bara som ett tips!

Finns både "kompletta" med skorsten och pellets och bara kaminen. Auktionen tar slut i morgon torsdag 16/10 på förmiddagen.

Det är svårt att länka till deras auktioner, men surfa till http://kvd.se/ klicka på pågående auktioner, Maskiner, Övriga objekt Torsdag kl 11

Här hittar du runt 40 kaminer med uppskattat marknadspris på 15000, gissat slutpris är 5000 (i alla fall om jag inte hade postat något om det här...)

Om ni vill kan ni ju paxa en i tråden så att ni som är medlemmar här inte bjuder över varandra, känns ju onödigt.

Bra att veta om kvd är annars att på priset tillkommer en slagavgift 1250kr, det framgår inte riktigt bra i beskrivningen. En annan sak att veta är att det inte fungerar som på tradera, ligger befintligt bud på 4000 och du bjuder 6000 går budet direkt upp på 6000.

Lycka till!
Peo

Bild

Bild

Bild

Bild
Hus från 1928, tillbyggt på 70talet, totalt 350m2
Panna: Effecta 220
Brännare: Ecotec 20
Sol: Sfinx 60 rör
Acktank: 750BBS 90mmPUR
Laddomat 21, 4vägssjunt
Förråd med pallkragar
Användarens profilbild
Roli
Pannrumsfreak!!!
Inlägg: 4183
Blev medlem: tor 28 okt, 2004 12:36
Ort: Särö / Kungsbacka

Inlägg av Roli »

Det var lite andra tillägg än du redovisade på kaminen.

Bud sker exkl. moms plus att en "inropsavgift" tillkommer på 1500 + moms.....

Edit: Tittade på en annan kamin och där var inropsavgiften 1000 + moms, det verkar variera mellan objekten... :roll:
Moderator
Nu Bioline 20 (-06) 14 kW tid. EcoTec A3 (-97) 15 kW, TMV Alpha Keram UB, vakuumtransp. för pellets mellan ext.förråd och pannrum, ca.11 m² Lesol 5AR, 1,8 m³ 4 slingors acktank, 4-vägs shunt med CBJ, KW SID 012 dragbegr.
peoe
Prima virke
Inlägg: 40
Blev medlem: tis 30 maj, 2006 23:16
Ort: Mölndal
Kontakt:

Inlägg av peoe »

Inropspriset varierar. De som inte är "kompletta" alltså saknar skorsten och pellets har ett inropspris på 1000+moms, alltså 1250, de andra 1500+moms.

Dock har du rätt i att priset är ex moms, vilket jag inte uppmärksammat, vilket jag är glad på att du uppmärksammade eftersom jag bjudit på elcyklarna i samma kategori och det gör priset ganska annorlunda...

Så tack!

:)

Edit:
Nu såg jag att du hade editerat ditt inlägg också med att inropspriset skiljer.

Sammanfattningsvis finns alltså två kamintyper, den ena har ett högre riktpris men lägre angiven effekt, dock termostat, och den andra finns med eller utan skorsten och pellets, med högre angiven effekt, dock finns inte så mycket andra uppgifter tillgängliga om styrmöjligheter etc.

Lite info hittade jag här:
http://www.thehotspot.co.uk/Products/Si ... _Stove.asp

Den verkar finnas att köpa i Italien för €1500.
Hus från 1928, tillbyggt på 70talet, totalt 350m2
Panna: Effecta 220
Brännare: Ecotec 20
Sol: Sfinx 60 rör
Acktank: 750BBS 90mmPUR
Laddomat 21, 4vägssjunt
Förråd med pallkragar
Skriv svar