Woodpower-pellets
Woodpower-pellets
Någon som har provat dessa och har någon erfarenhet? Tor dom är ganska nya på marknaden.
Skriv gärna vad ni tyckt om dom i sådana fall. Mängd spån ooch så vidare.
/Peter
Skriv gärna vad ni tyckt om dom i sådana fall. Mängd spån ooch så vidare.
/Peter
Värmebaronen Comet och Viking Bio -06. Villa 128 kvadrat, 2 våningar + källare
Kör med woodpower nu och tycker de är ok, hårda och fasta.
Enda problemet att längden varierar mycket, några enstaka är flera cm och det innebär att ibland så fastnar pelletsen i fallröret och till följd så stannar brännaren(har stoker och fallrör istället för skruv till min brännare).
Enda problemet att längden varierar mycket, några enstaka är flera cm och det innebär att ibland så fastnar pelletsen i fallröret och till följd så stannar brännaren(har stoker och fallrör istället för skruv till min brännare).
Biomatic 20 ombyggd med digital front, Pelletsförråd PF6 Villa, Thermia 3m rak flexskruv, Automix shuntautomatik, 187 kvm + 80 kvm källare
inte den bästa!(men duktiga på reklamationer)
hej vi har kört med woodpower nu i ca 7månader,kan inte säga dom är så särskilt bra.
utav 3 pallar har det blivit stopp i skruven ett flertal ggr,vilket vi har klarat oss ifrån med de sorters pellets vi har använt förut.
Måste be om ursäkt till woodpower,dom tog och bytte dom 2 pallar jag hade kvar utan att blinka,bad om ursäkt och dom nya 2 pallarna verkar som att dom fungerar bra.
utav 3 pallar har det blivit stopp i skruven ett flertal ggr,vilket vi har klarat oss ifrån med de sorters pellets vi har använt förut.
Måste be om ursäkt till woodpower,dom tog och bytte dom 2 pallar jag hade kvar utan att blinka,bad om ursäkt och dom nya 2 pallarna verkar som att dom fungerar bra.
Senast redigerad av waleska den lör 04 okt, 2008 17:28, redigerad totalt 1 gånger.
Med en densitet på 650g/L KAN de helt enkelt inte vara "hårda och fasta", "normalvärdet" för densiteten är 675g/L och t.ex. Vestmarka (norsk brun pellets) håller runt 780-790g/L.
Det är alltså en lös pellets!
Att vissa brännare sedan fungerar riktigt bra med lös pellets är ju sant men en del matningar har allvarliga problem, speciellt med flexskruv.
Det är alltså en lös pellets!
Att vissa brännare sedan fungerar riktigt bra med lös pellets är ju sant men en del matningar har allvarliga problem, speciellt med flexskruv.
Janfire NH, CTC 265B '72, K-Silo, KW SID012 dragbeg.
143m² (2 plan) + 71m² 1939, 20°C.
Var med i utv. av styrningen till Janfire NH brännaren.
Är inte PK!
143m² (2 plan) + 71m² 1939, 20°C.
Var med i utv. av styrningen till Janfire NH brännaren.
Är inte PK!