hur trögt eller lätta skall en shunt gå att justera,
hur trögt eller lätta skall en shunt gå att justera,
jag får ha en stor pollygrip för att kunna justera den nu,kan man kanske ta isär och renovera eller är det kört ?? panna är en ctc 265 från -65
-
- Pannrumshärskare!
- Inlägg: 2043
- Blev medlem: tor 04 nov, 2004 12:56
Samma här Dränk den i typ 556 och vrid tills du blir less och sen fortsätter du lite till
Min gick nästan inte att rubba från början men efter en stund så gick det lätt
Nu så sitter där en motorshunt som vrider lite på den hela dagarna så nu ska den inte kärva fast igen !
Min gick nästan inte att rubba från början men efter en stund så gick det lätt
Nu så sitter där en motorshunt som vrider lite på den hela dagarna så nu ska den inte kärva fast igen !
Viking B16GL/CTC 265B/Tigex 25
(Pensionerad EcoTec Compact A2 15kw)
(Pensionerad EcoTec Compact A2 15kw)
-
- Försäljare
- Inlägg: 43
- Blev medlem: lör 27 nov, 2004 15:54
- Ort: Nyköping
- Kontakt:
TRÖG SHUNT
Ta det försiktigt med polygripen på shunten. Det bildas något som kallas pannsten i pannan. Om du tar bort shunten och skrapar av shuntkroppen och likaså shunthuset. Det kan sitta som fan. Passa på och byt oringen på axeln. och dit med lite fett som tål vatten. så kommer den att gå som ny.
Johan
Johan
BioBjörn 18. CTC1100 acktank 750L