Vestmarka - Norsk pellets

Skriv svar
skruven2006
Prima virke
Inlägg: 54
Blev medlem: ons 25 okt, 2006 13:14
Ort: Göteborg

Vestmarka - Norsk pellets

Inlägg av skruven2006 »

Nån mer än jag som fått ett nekande svar när man försökt beställa norsk pellets i dagarna?
Enl. ÅF så kan inte tillverkaren producera tillräckligt för både industri och privatpersoner, och prioriterar därmed industrin pga, ska vi gissa på, bättre förtjänst?

Vilka kan leverera till västkusten inom 1-2 veckor??
Verkar vara toklånga lev.tider när jag ringt runt. (allt ifrån 4 veckor till "vi vet inte när vi kan leverera igen").
Användarens profilbild
Roli
Pannrumsfreak!!!
Inlägg: 4186
Blev medlem: tor 28 okt, 2004 12:36
Ort: Särö / Kungsbacka

Re: Vestmarka - Norsk pellets

Inlägg av Roli »

skruven2006 skrev: Verkar vara toklånga lev.tider när jag ringt runt. (allt ifrån 4 veckor till "vi vet inte när vi kan leverera igen").
Det är väl som att "gräva sin egen grav".......

Kan man inte leverera så får man inga kunder och har man inga kunder så får man inget sålt och får man inget sålt så.............
Moderator
Nu Bioline 20 (-06) 14 kW tid. EcoTec A3 (-97) 15 kW, TMV Alpha Keram UB, vakuumtransp. för pellets mellan ext.förråd och pannrum, ca.11 m² Lesol 5AR, 1,8 m³ 4 slingors acktank, 4-vägs shunt med CBJ, KW SID 012 dragbegr.
Användarens profilbild
Dave
Pannrumsnisse!
Inlägg: 780
Blev medlem: ons 12 apr, 2006 14:57
Ort: Ale

Re: Vestmarka - Norsk pellets

Inlägg av Dave »

skruven2006 skrev:Nån mer än jag som fått ett nekande svar när man försökt beställa norsk pellets i dagarna?
Enl. ÅF så kan inte tillverkaren producera tillräckligt för både industri och privatpersoner, och prioriterar därmed industrin pga, ska vi gissa på, bättre förtjänst?

Vilka kan leverera till västkusten inom 1-2 veckor??
Verkar vara toklånga lev.tider när jag ringt runt. (allt ifrån 4 veckor till "vi vet inte när vi kan leverera igen").
Har du kollat med Guddeby gård :?:
MVH/ Dave
CTC EcoAir 406 + CTC EcoZenith i250/L install.17-10-10
10 m. skorsten
Hus byggt-31 130kvm boyta+120 biyta
2 vuxna+ 1 tonåring
Jonte
Prima virke
Inlägg: 53
Blev medlem: tor 01 sep, 2005 20:46
Ort: Örebro

Inlägg av Jonte »

Kollade idag med återförsäljare i Örebro, dom har inte kunnat leverera sedan mitten av oktober. De hade förut fått besked om leveranser v 45-46. Men det senaste när jag ringde och kollade idag så var det mitten av januari som var det sista beskedet dom fått.

Bra pellets men en dålig producent som inte kan leverera!
Effecta Solid, Ecotec Bioline 20, 750 liter acktank, Laddomat 11-30, tappvattenautomat. 750 liter förråd, 2,5 meter skruv. (tidigare Parca Norah 3000 -83, Ecotec A4 i veddelen)
Användarens profilbild
GoForIt Pellets
Pannrumstomte!
Inlägg: 1906
Blev medlem: ons 16 feb, 2005 18:00
Ort: Skillingaryd

Inlägg av GoForIt Pellets »

Kanske är det så att de helt enkelt har kraftig efterfrågan och bra prisbild i Norge och prioriterar hemlandet?

Man kan ju samtidigt misstänka att de svenska återförsäljarna inte haft särskilt juridiskt välkonstruerade inköpsavtal om så är fallet.
Värmebaronens Joker med Viking Bio original -03 (017A).
MAFA Miniförråd, som manuellt förses från egenbyggt bulkförråd.
Numera med säckad pellets. För tillfället SCA.
Termomatic CBJ med innegivare.
Braskamin och luft/luft Zibro SC-1235 som komplement.
elvis
Pannrumstomte!
Inlägg: 1110
Blev medlem: ons 20 apr, 2005 22:27
Ort: Alingsås, Västra Götaland

Inlägg av elvis »

Vad kul för dem som justerat sin brännare efter denna pellets.
Det är ju en bortkastad rökgasjustering när man byter till annan pelletssort. 1000 spänn åt H-vete.

Mvh
Janfire NH / Integral (Nöjd !!!!),12 meter skorsten, insatsslang 110 mm, Betonghus 315 m2, 3 plan á 105m2.
Econom
Ungskog
Inlägg: 16
Blev medlem: tis 24 jan, 2006 14:54
Ort: Skene

Vestmarkapelletsen

Inlägg av Econom »

Jag ringde och frågade vad som var problemet med deras leveranser, och dem sa att dom har ont om råvara då råvaran måste var helt fri från bark mm. För att behålla svanenmärkningen måste råvaran vara rent trä, och det kan inte skogsavverkarna leverera idag. Efter nyår ska nya virkesavtal skrivas och de hoppas att problemen ska lösas då.
Ecotec Econompanna med bulkförråd 6m3
Effecta Acktank 500l sol
Värmebaronen elpatron 9 kw
4m2 Effecta vaccumsolfångare
salmon
Prima virke
Inlägg: 36
Blev medlem: sön 17 sep, 2006 22:19
Ort: Någonstans i södra sverige

Re: Vestmarka - Norsk pellets

Inlägg av salmon »

skruven2006 skrev:Nån mer än jag som fått ett nekande svar när man försökt beställa norsk pellets i dagarna?
Enl. ÅF så kan inte tillverkaren producera tillräckligt för både industri och privatpersoner, och prioriterar därmed industrin pga, ska vi gissa på, bättre förtjänst?

Vilka kan leverera till västkusten inom 1-2 veckor??
Verkar vara toklånga lev.tider när jag ringt runt. (allt ifrån 4 veckor till "vi vet inte när vi kan leverera igen").
Kolla med Agrol dom har 10-14 dagars levtid :)
Baxibrännare i en Focus PE 20
delDiablo
Prima virke
Inlägg: 43
Blev medlem: ons 22 nov, 2006 23:20

Inlägg av delDiablo »

Beställde oxå Agrol och fick hem på 10 dagar

DD
skruven2006
Prima virke
Inlägg: 54
Blev medlem: ons 25 okt, 2006 13:14
Ort: Göteborg

Inlägg av skruven2006 »

Jo, jag lyckades få tag i lite Sydpellets, men jag vill ju egentligen ha Vestmarka.
Uttryckte mig nog lite torftigt :(
Danne51
Frö
Inlägg: 3
Blev medlem: fre 11 aug, 2006 11:20
Ort: Olofstorp

Inlägg av Danne51 »

skruven2006 skrev:Jo, jag lyckades få tag i lite Sydpellets, men jag vill ju egentligen ha Vestmarka.
Uttryckte mig nog lite torftigt :(
Kan Bara hålla med, Vestmarka var jäkligt mycket bättre pellets än nån annan jag testat men även min leverantör har lämnat dom efter all leveransstrul dom hade..lite synd för jag var helnöjd.

Var väldigt kaotiskt på vestmarka pellets för ett tag sedan då även VD´n fick avgå osv...dom fick spärra till alla småköpare då dom först o främst fick se till att kunna leverera till sina avtalsbundna storföretag.
Forza BK HÄCKEN
Skriv svar