compact

Övrig diskussion i de allmänna forumen.
Skriv svar
thobias
Ungskog
Inlägg: 10
Blev medlem: lör 07 okt, 2006 15:15

compact

Inlägg av thobias »

Är det någon här som vet något om föregångaren till ecotec? Ser precis ut som en ecotec a3 men den heter compact. Problemet är att jag undrar hur man ställer in effekten på denna, tycker att den tar lite mycket pellets...... Precis som ecotecen har den 5st microsvitchar, men provade ställa ned dem efter ett schema från en ecotec, men det stämmer inte alls :? .... den är installerad 1996
Användarens profilbild
Roli
Pannrumsfreak!!!
Inlägg: 4183
Blev medlem: tor 28 okt, 2004 12:36
Ort: Särö / Kungsbacka

Inlägg av Roli »

Vad har du för version på styrprocessorn? Står det A002 på den så har jag uppgifter på hur svitcharna skall ställas. Med på A002:an går det bara att ändra mellan 15 och 18 kW finns iofs ett vinterläge också men det skall man inte köra på/med enligt montören.
Moderator
Nu Bioline 20 (-06) 14 kW tid. EcoTec A3 (-97) 15 kW, TMV Alpha Keram UB, vakuumtransp. för pellets mellan ext.förråd och pannrum, ca.11 m² Lesol 5AR, 1,8 m³ 4 slingors acktank, 4-vägs shunt med CBJ, KW SID 012 dragbegr.
thobias
Ungskog
Inlägg: 10
Blev medlem: lör 07 okt, 2006 15:15

Inlägg av thobias »

Chippet i min verkar heta a306.... har fått tag på hur man ställer switcharna, men verkar ändå som om det inte varierar så mycket..... problemet med sommarläget är att den ska starta och stanna hela tiden, och troligtvis så är glödspiralen lite trött så det är inte alltid att den startar.. :evil: tror du att det finns några nyare chip, så att man kunde uppgradera den lite? och vad kan de tänkas kosta?
hönsa
Gallringsobjekt
Inlägg: 32
Blev medlem: tor 31 aug, 2006 10:42
Ort: Hönsa

Inlägg av hönsa »

Hej jag har oxå den processorn (A306) kan som A002 endast justeras i två lägen, har beställt men ännu ej fått en ny processor till min, vet inte vad den kostar än. Återkommer med detta om du vill, hoppas min kommer iveckan.
Användarens profilbild
Roli
Pannrumsfreak!!!
Inlägg: 4183
Blev medlem: tor 28 okt, 2004 12:36
Ort: Särö / Kungsbacka

Inlägg av Roli »

thobias skrev:Chippet i min verkar heta a306.... har fått tag på hur man ställer switcharna, men verkar ändå som om det inte varierar så mycket..... problemet med sommarläget är att den ska starta och stanna hela tiden, och troligtvis så är glödspiralen lite trött så det är inte alltid att den startar.. :evil: tror du att det finns några nyare chip, så att man kunde uppgradera den lite? och vad kan de tänkas kosta?
På de första brännarna (typ Compact) så gick väl glödspiralen in vid varje uppstart, vilket gjorda att de helt enkelt togslut (slutade att fungera) efter ett tag. På min A3:a från -97 så går bara glödspiralen in efter ett strömavbrott eller att man har brutit huvudströmbrytaren till styrboxen.

Nyare processorer finns. Kostade 825 + frakt senast jag frågade "min" återförsäljare i Gbg.
Moderator
Nu Bioline 20 (-06) 14 kW tid. EcoTec A3 (-97) 15 kW, TMV Alpha Keram UB, vakuumtransp. för pellets mellan ext.förråd och pannrum, ca.11 m² Lesol 5AR, 1,8 m³ 4 slingors acktank, 4-vägs shunt med CBJ, KW SID 012 dragbegr.
thobias
Ungskog
Inlägg: 10
Blev medlem: lör 07 okt, 2006 15:15

Inlägg av thobias »

Hör gärna av dig då du provat det nya chippet, för om jag har min på vinter läge vill den nästan ha 2 säckar per dag.... (32kg) tycker det borde få att gå ned markant, eftersom nu står den och pyreldar till 95 % vet inte sisst när jag såg den gå upp på full effekt...... :shock:
hönsa
Gallringsobjekt
Inlägg: 32
Blev medlem: tor 31 aug, 2006 10:42
Ort: Hönsa

Inlägg av hönsa »

Har fått och stoppat i den nya processorn nu, har inte testat så mycket ännu men det fungerar som det ska.
Gång/vilotiden är nu delad på 20 sekunder, så matningen blir mycket jämnare. :D
thobias
Ungskog
Inlägg: 10
Blev medlem: lör 07 okt, 2006 15:15

Inlägg av thobias »

Vad heter den nya processorn? får man mer inställningsmöjligheter? Detta verkar väldigt intressant, speciellt om man skulle kunna ställa ned matningen mer än tidigare.... :lol:
hönsa
Gallringsobjekt
Inlägg: 32
Blev medlem: tor 31 aug, 2006 10:42
Ort: Hönsa

Inlägg av hönsa »

den nyas betekning slutar på e84, med den kan man justera från 30% till 100% med jämna 10 talssteg.
Skriv svar