Har en A 3:a 99:a som går som tåget utom till för 14 dar sen. Internmotorn hade stannat den stod och brummade bara. Ha, tänkte jag då går slussvingarna för trögt igen. Duschade på lite 5-56 som jag brukar göra vid sotning/uraskning (bara lite). Nehej den stod och brummade igen efter uppstartförsök. Misstänkte att det kommit något o pelletsen som har skavt fast mellan internskruv och "inskruvningsrör".
Demonterade skruven och fann att lagrets pack box hade försvunnet och därav hade lagret blivit fullproppat med spån och satt som berget. Bort med lagret och snabbt iväg till en maskinfirma (naturligtvis var det fredag kl. 16.00 men hade tur för denna firma har öppet till 18.00) iallafall, fick tag i ett nytt lager. Dit med det och, voila! brännarn går igen som en klocka.
Någon med samma erfarenhet?
Roger
Hej
Mitt inre lager, det som sitter i växellådan gav upp efter nästa 10000 driftstimmar. Dessutom var motoraxeln skadad så det var bara att byta motor och växellåda för över 2000:-, pust.
Moderator
Nu Bioline 20 (-06) 14 kW tid. EcoTec A3 (-97) 15 kW, TMV Alpha Keram UB, vakuumtransp. för pellets mellan ext.förråd och pannrum, ca.11 m² Lesol 5AR, 1,8 m³ 4 slingors acktank, 4-vägs shunt med CBJ, KW SID 012 dragbegr.
Nu Bioline 20 (-06) 14 kW tid. EcoTec A3 (-97) 15 kW, TMV Alpha Keram UB, vakuumtransp. för pellets mellan ext.förråd och pannrum, ca.11 m² Lesol 5AR, 1,8 m³ 4 slingors acktank, 4-vägs shunt med CBJ, KW SID 012 dragbegr.