Nima Pellets

Skriv svar
Ivar
Prima virke

Nima Pellets

Inlägg av Ivar »

Då mina pellets tog slut och Nima pellets lockar med bra priser (som f ö numera höjts) beställde jag 1 pall pellets från dem.

Ringde på torsdagen, blev utlovad leverans inom en vecka.

1. Då torsdagen nästa vecka kommit utan att pelletsleveransen gjort det började jag fatta misstankar. Ringde Nima som sade att de "haft problem med leveranserna" och inte "hunnit" ringa.

2. Nima ursäktar sig och lovar att pelletsen skall komma på måndag. Då måndagen kommer och pelletsarna lyser med sin frånvaro sker en exakt upprepning av pkt 1. Denna gång beklagar han sig djupt och är beredd på att ta gift på att pelletarna skall finnas hos mig på torsdag. Absolut, verkligen, definitivt!

3. Torsdagen kommer, fortfarande inga pellets. Kastrullen kokar över, ringer upp Nima och frågar vad fan som hänt. Även denna gång upprepas pkt 1, denna gång skall dock pelletsen komma på måndag. Givetvis får jag fullständig tilt och vrålar ut allt jävelskap jag kan tänka mig i örat på honom. Han urskuldar sig med att skylla på allt från bränder till skoskav. Samtalet slutar med att jag (i lugnare ton) hälsar att om inte pelletsarna finns här på måndag så kan han behålla dem och jag kommer handla av annan leverantör.

Tror någon att det levererades några pellets från Nima på måndagen... :evil:

Att leveranserna krånglar har jag full förståelse för och det är inget som återförsäljare kan råda över. Att man inte orkar lyfta luren och ta smällen och berätta för sina kunder att det krånglar har jag ingen som helst förståelse för. Att jag måhända var en "småkund" som bara beställde 1 pall är knappast skäl till att inte höra av sig (om man vill få sälja mer i framtiden).
Panna Thermia Bionet, Brännare Thermia 15D (tidigare 12D), Acktank BoRö 500liter, Solfångare BoRö 10m2
pitch
Stor entusiast!
Kontakt:

Inlägg av pitch »

Bra att veta att de kan slarva med leveranserna.
Jag har blivit lovad att mina 4 pall, beställda förra veckan, ska komma på lördag...vi får väl se...

/Pitch
Äntligen ägare till en Biomatic 20+ med hembyggt förråd (1/2 bulkförråd)
Skriv svar