Slagg

Övrig diskussion i de allmänna forumen.
Skriv svar
Spas12
Späd planta
Inlägg: 6
Blev medlem: tis 31 jan, 2006 14:57

Slagg

Inlägg av Spas12 »

Någon som vet varför jag får detta i min brännare? Det är en ecotec A3 från 2000 och den har förövrigt fungerat felfritt. Jag eldar med såbi pellets småsäck.
Bild

/Anders
Brännar'n
Gallringsobjekt
Inlägg: 23
Blev medlem: ons 11 jan, 2006 16:40
Ort: FBG

Inlägg av Brännar'n »

Eldar du den sorten som heter kronpellets :?: :lol:
A3+CTC 256B
Spas12
Späd planta
Inlägg: 6
Blev medlem: tis 31 jan, 2006 14:57

Inlägg av Spas12 »

Har tidigare eldat med statoil pellets, men de senaste 2 åren har jag kört med SÅBI. Har inte haft några problem tidigare utan detta har börjat nu i vinter. Kör inte med bulk utan småsäck.

/Anders
nuttytompa
Ungskog
Inlägg: 12
Blev medlem: fre 07 okt, 2005 12:41

Inlägg av nuttytompa »

Beror på föroreningar i råvaran typ sand, jord m.m
Klaga till leverantören kräv ersättning eller att dom byter ut pelletsen.
Har haft samma problem med pellets från Skelleftebränslen. :shock:
A3 Diom topp DT 20 EM
Spas12
Späd planta
Inlägg: 6
Blev medlem: tis 31 jan, 2006 14:57

Svar från såbi

Inlägg av Spas12 »

Har pratat med min lokala återförsäljare och han påstår att detta inte kan komma från deras pellets, detta är normalt i en EcoTec brännare(Enligt honom). Han lovade mig att ringa till SÅBI vilket han inte gjorde utan frågade en av sina anställda istället.

Jag fick även ett telefonsamtal från SÅBI angående mina problem, detta efter ett mail till SÅBI. Killen på såbi var var förstående men sa att det troligen inte berodde på pelletsen, men om detta problem fortsatte så kunde han ta prover på askan och se vad problemet är.

Men eftersom jag inte har kvar mer än 20 säckar och behöver köpa mer pellets och min återförsäljare inte var intresserad att kompensera eller ordna ett bra pris på nästa leverans, så kommer jag att byta till något annat märke och se om detta funkar bättre.

/Anders
Skriv svar