Skärmsläckarfunktion på A4

Övrig diskussion i de allmänna forumen.
Skriv svar
P-A+A4
Frö
Inlägg: 3
Blev medlem: lör 17 dec, 2005 00:19

Skärmsläckarfunktion på A4

Inlägg av P-A+A4 »

Hej,

Någon som vet hur man får bakgrundsbelysningen att slockna efter
inställd tid, istället för att som vid fabriksinst. lysa jämt?

Jag antar att bakgrundsbelysningen utgjörs av glödlampa vilken
har en begränsad livslängd.

/Per-Anders
Användarens profilbild
Roli
Pannrumsfreak!!!
Inlägg: 4183
Blev medlem: tor 28 okt, 2004 12:36
Ort: Särö / Kungsbacka

Inlägg av Roli »

Har ingen anning om hur du skall få släckt på belysningen, men jag tror knappast att den består av en glödlampa snarare lysdioder och deras livslängd är då bra mycket bättre än en glödlampa. Men det hjälper ju inte dig eftersom du vill få den släckt....
Moderator
Nu Bioline 20 (-06) 14 kW tid. EcoTec A3 (-97) 15 kW, TMV Alpha Keram UB, vakuumtransp. för pellets mellan ext.förråd och pannrum, ca.11 m² Lesol 5AR, 1,8 m³ 4 slingors acktank, 4-vägs shunt med CBJ, KW SID 012 dragbegr.
Martin
Gallringsobjekt
Inlägg: 24
Blev medlem: tor 25 aug, 2005 07:52
Ort: Södermanland

Jag vill också släcka displayen.

Inlägg av Martin »

Skulle också vilja släcka min display. Vore mycket trevligare om den tändes när man tryckte på en knapp. Jag vet inte hur lång beräknad livslängd som A4 har men den borde bli längre för displayen om den släcktes ner.
EcoTec A4 Exonom A20B 160+80kvm
micke_932
Pannrumshärskare!
Inlägg: 2441
Blev medlem: tis 25 okt, 2005 13:49
Ort: Halmstad

Inlägg av micke_932 »

Hör av er och framför önskenål till tillverkaren, i stort alla existerande displayer med bakgrundsbelysning har begränsad livslängd, det är därför som i stort sett all (med vissa undantag....) utrustning har en automatisk nedsläckning av displayen efter en viss tids inaktivitet.

Men det kan givetvis vara så att dom fått tag på någon display som har mycket lång livslängd på belysningen också....

Micke
En Roslagsbrännare och en Nibe City, finns placerad i län N (Halmstad)
brännaren går året runt sedan 2006, har bara bytt tändelement 3 gånger 2011, 2015 och 2019, allt annat är originaldelar.
Skriv svar