Tidrelä
Tidrelä
Tjena!
När väl pelletsen börjat funka kanon ja då ska tidrelät till automatisk påfyllning ifrån bulkförrådet till den lilla behållaren inne i pannrummet gå sönder!
Någon som vet av nå bra å prisvärt tidrelä multifunktion, ska vara med 11-polig plugg
Tack
/Micke
När väl pelletsen börjat funka kanon ja då ska tidrelät till automatisk påfyllning ifrån bulkförrådet till den lilla behållaren inne i pannrummet gå sönder!
Någon som vet av nå bra å prisvärt tidrelä multifunktion, ska vara med 11-polig plugg
Tack
/Micke
Re: Tidrelä
Bra vet jag om men inte prisvärt för en privatperson.
Vad sitter det där nu?
Vad sitter det där nu?
146+173m² 4-plan, 2006 Thermia 20+ Bequem 20, KW Z150, V-E AB shuntstyrning, 5 ton bulk med automatisk fyllning av Mafa Mini, Maflex skruvar.
Funktionskrav? Styras med 230v eller lågspänning?
TMV Pannan Alfa, Viking Bio, insatsrör
-
- Pannrumsfanatiker!!!!
Conrad har några stycken. Dom billigaste går på en femhundring.
Finns billigare för montage på DIN-skena .
Finns billigare för montage på DIN-skena .
Optiburn -22, Värmebaronen Combimax 2000 UB -94, Ulma doserskruv, ack Thermia SA500B, Thermomatic CBJ, 3 ton bulkförråd
Värmer 240m²(2pl) + 90 m² källare
Värmer 240m²(2pl) + 90 m² källare
d_anders: 230V är lågspänning.
Sant, var slarvig. Menade låg spänning i storleksordningen 10-talet volt som styrsignal.
TMV Pannan Alfa, Viking Bio, insatsrör
Det brukar benämnas som klenspänning.
Tjena!
Kanske skulle nämt det, den ska vara 230V.
Samt funktioner e väl enda jag behöver tid.. Just nu sitter ett lite mer avancerat relä, minns ej namnet men nå amrikanskt typ.. Hittade det på nätet å låg på en 370$ vilket jag tycker e dyrt för det där.. Enda den ska göra är att skicka signal till automatiska påfyllningen nu ska den starta å nu ska den slå av :b så tid är enda.
Med andra ord: 11-polig, tid inställning (av och på) samt 230V.
Hittade detta, ska gå till lokala elbutiker nästa vecka och se om dom kan få hem det.
https://www.elfa.se/elfa3~se_sv/elfa/in ... l%C3%A4+11 borde ju duga ?
Kanske skulle nämt det, den ska vara 230V.
Samt funktioner e väl enda jag behöver tid.. Just nu sitter ett lite mer avancerat relä, minns ej namnet men nå amrikanskt typ.. Hittade det på nätet å låg på en 370$ vilket jag tycker e dyrt för det där.. Enda den ska göra är att skicka signal till automatiska påfyllningen nu ska den starta å nu ska den slå av :b så tid är enda.
Med andra ord: 11-polig, tid inställning (av och på) samt 230V.
Hittade detta, ska gå till lokala elbutiker nästa vecka och se om dom kan få hem det.
https://www.elfa.se/elfa3~se_sv/elfa/in ... l%C3%A4+11 borde ju duga ?
Om triggen för timern fungerar på samma sätt så borde det fungera hur bra som helst.
Bästa är om du hittar en manual på den gamla timern och jämför inkoppling/funktion med det nya.
Bästa är om du hittar en manual på den gamla timern och jämför inkoppling/funktion med det nya.
146+173m² 4-plan, 2006 Thermia 20+ Bequem 20, KW Z150, V-E AB shuntstyrning, 5 ton bulk med automatisk fyllning av Mafa Mini, Maflex skruvar.
95m2 tvåplans dåligt isolerat -50tals hus med källare.
Ulma laddpanna, TCA2000.
Laddar mot 500l acc.
3-vägsshunt, innegivare och fastärgade radiatorventiler..
Ulma laddpanna, TCA2000.
Laddar mot 500l acc.
3-vägsshunt, innegivare och fastärgade radiatorventiler..