Mitt förråd - pall med 6 kragar.
-
- Entusiast!
Mitt förråd - pall med 6 kragar.
Igår tog jag hem en pall och 6 pallkragar, och byggde upp ett pelletsförråd på dryga kubiken.
Det tog ca 10 minuter och kostade noll kronor : )
Eftersom min pelletsskruv bara är två meter, kunde jag inte ha förrådet i rummet mittemot pannan, utan fick ställa pallen brevid pannan. På så vis behövde jag bara ställa skruven i botten o fixera den med ståltråd i taket. Påfyllning i förrådet sker via källarfönster direkt ovanför.
Nu blir nästa insats att täta allt så att det inte dammar i rummet, eftersom pannan står strax intill.
Det tog ca 10 minuter och kostade noll kronor : )
Eftersom min pelletsskruv bara är två meter, kunde jag inte ha förrådet i rummet mittemot pannan, utan fick ställa pallen brevid pannan. På så vis behövde jag bara ställa skruven i botten o fixera den med ståltråd i taket. Påfyllning i förrådet sker via källarfönster direkt ovanför.
Nu blir nästa insats att täta allt så att det inte dammar i rummet, eftersom pannan står strax intill.
Biomatic 20+ med integrerad brännare.
1,8 m matarskruv
1,8 m matarskruv
Re: Mitt förråd - pall med 6 kragar.
Pall och kragar har ett markndspris, så gratis är det normalt sett inte.
-
- Entusiast!
"Mitt förråd" var titeln. Det var gratis : )
Tror att man kan hitta både lastpallar o kragar gratis på transportföretag eller återvinningsstationer också.
Tror att man kan hitta både lastpallar o kragar gratis på transportföretag eller återvinningsstationer också.
1,8 m matarskruv
1,8 m matarskruv
Men precis som "gratis ved" går det att byta mot pengar.
Egor duplomat D1F 1978 Pellx 2001 7.0 Tigex25 Bulkföråd Termomatic ERA
-
- Entusiast!
Jaja, men själva grejen med forumtråden var att berätta om en enkel och billig lösning på ett pelletsförråd, vilket det helt klart är.
1,8 m matarskruv
1,8 m matarskruv
Visst, jag körde med två begagnade flyttkartonger i början. Det var också billigt. Men om man inte har kartongerna redan så är det inte gratis. Även om det är billigare än din variant.
En EUR-pall kostar kring 120:- och ett gäng kragar några kronor det med. Så kanske 300:- monterat och klart. Men visst är pall med krage ett billigt förråd. Jag har 3 stycken pallar med 6 kragar högt där jag förvarar min ved. Men sedan går det inte att frångå att att ordentligt MAFA förråd i galvad plåt ser bättre ut i pannrummet:).
Ulmapannan
Ulma 2000 TCA
Dragbegränsare
Mafa Midi
140m2 + 90m2, 1909, 22grader
Ulma 2000 TCA
Dragbegränsare
Mafa Midi
140m2 + 90m2, 1909, 22grader
Halloj!
jag tycker det är gött att du lyckades bygga ett förråd som var gratis för dig! Mer sånt, positivt och glatt
jag tycker det är gött att du lyckades bygga ett förråd som var gratis för dig! Mer sånt, positivt och glatt
Ulmabrännare i Ulmapanna
125 m2 i ett och ett halvt plan plus uppvärmd källare på ca 70 m2. Dåligt isolerat med gamla dragiga tvåglasfönster. Byggår 1929 och tillbyggt 1960.
125 m2 i ett och ett halvt plan plus uppvärmd källare på ca 70 m2. Dåligt isolerat med gamla dragiga tvåglasfönster. Byggår 1929 och tillbyggt 1960.
Gratis, betyder väl utan kostnad?
att det har ett värde är en annan sak.
ungefär samma skillnad som: på grund av och tack vare....
att det har ett värde är en annan sak.
ungefär samma skillnad som: på grund av och tack vare....
Albin polar35 -98(14), janfire flex-a, 2*500l ack med beredare, 80l elberedare i serie, 40u-rör, 5tons bulkficka