Service Bioline 20

Övrig diskussion i de allmänna forumen.
Skriv svar
ankan_84
Prima virke
Inlägg: 50
Blev medlem: ons 01 dec, 2010 21:47

Service Bioline 20

Inlägg av ankan_84 »

Hej, har som sagt en Bioline 20 och jag tänkte att jag skulle kika igenom den då den inte har servats på ett tag. Vilken tidsintervall ska den servas och vad bör man byta/smörja upp. Kan man serva den själv eller ska man lejja bort det. Har haft isär den ett par gånger och smörjt motor med mera. Är det någon servicelampa man ska släcka/ställa om?

Tacksam för svar....
ankan_84
Prima virke
Inlägg: 50
Blev medlem: ons 01 dec, 2010 21:47

Re: Service Bioline 20

Inlägg av ankan_84 »

Ingen som vet nåt?
Checker
Fröträd
Inlägg: 79
Blev medlem: tor 25 jan, 2007 20:12
Ort: Arvika

Re: Service Bioline 20

Inlägg av Checker »

Hej!
Tycker att om du smörjt motor och fläkt samt kedja och knackat bort i brännarkoppen så har du gjort en hel del service. Göra rent brännkoppens lufttillförsel kan göras om du lossar mutter och spårskruv som håller den övre delen av brännarkoppen på plats. Göra rent fläkthjulet. Torka rent optovakten som detekterar låga. Suga rent ordentligt i luftslitsarna på brännarkoppen och använda ett bågfilsblad/sticksågblad i slitsarna.

Tror inte att du behöver ställa om någon service lampa eller liknande. Finns någon funktion som kan aktiveras men den är troligen inte aktiverad om inte detta gjordes vid installationen.

Finns säkert mer att göra som jag missat.
Ecotec Bioline 20 -10, Thermia Biomatic -01 , TAC shuntstyrning, dragbegränsare KW Z 150.
ankan_84
Prima virke
Inlägg: 50
Blev medlem: ons 01 dec, 2010 21:47

Re: Service Bioline 20

Inlägg av ankan_84 »

Va bra, det är vad jag brukar göra. Tack för svar.
Skriv svar