Pellets-prishöjning på byggmax/bauhaus 10 januari!

bebop
Lärjunge!
Inlägg: 369
Blev medlem: ons 25 feb, 2009 14:21
Ort: Trollhättan

Inlägg av bebop »

Tillgång och efterfrågan på aktuell fabriks vara ger ett pris, detta pris + transportkostnad ska vara lägre än alternativ fabriks.

Således kommer byggmax alltid ha varierande leverantörer så länge målet är billig pellets till dig med rimlig vinst till byggmax.
Luftvärmepump, CTC Ecoflex
Användarens profilbild
Brynäs
Energiprofet!
Inlägg: 606
Blev medlem: mån 19 nov, 2007 21:04
Ort: Gnosjö

Inlägg av Brynäs »

Byggmax i Värnamo kör med vida pellets 16 kg säckar samma pris 37:98 per säck bra kvalite som alltid har kört 26 säcker hitintills utan problem så jag hämtade 30 säckar till hoppas att kylan försvinner snart det börjar bli väldigt tröttsamt att behöva klä på sig en massa vinterkläder i ytterliggare en månad till :!:
CTC 265B-1967 Bequem 20D nöjd Rookie!!
1 1/2 plan 118m2+68m2 källare
krilleman_215
Ungskog
Inlägg: 13
Blev medlem: tis 28 dec, 2010 14:19

Inlägg av krilleman_215 »

Har kört med Rindi från byggmax i Eskilstuna hela vintern nu, funkat fin fint, men är dock lite sur över säckstorleken 15kg, när den kom såldes dom parallelt för samma pris, tursamt han jag plocka åt mig sista pallen 16kg den kvällen. :lol: Frågade varför man får mindre pellets för samma slant och svaret blev lite flytanade att det vara bara så det var...

Priset på 15kg är fortfarande högre än 16kg säckarna, som tydligen resten av byggmax sverige har och enligt byggmax.se väntar dessa lyckligt lottade städer också på nya leveranser av 16kg säckar... :?
Skriv svar