Loggning eller temperatur mätning av värmesyetem
-
- Pannrumsnisse!
Loggning eller temperatur mätning av värmesyetem
Jag tycker att man även kan göra en länk som loggar värmesystem !
Då kan de som loggar lägga upp trender / grafer här ? Då kan man se hur olika värmesystem fungerar .
Kan som ett exempel heta . ( Här visas temperatur loggning på olika värmesystem ).
Ved Profilen..
Då kan de som loggar lägga upp trender / grafer här ? Då kan man se hur olika värmesystem fungerar .
Kan som ett exempel heta . ( Här visas temperatur loggning på olika värmesystem ).
Ved Profilen..
-
- Pannrumshärskare!
Riktigt bra, klistring duger jättebra. En i varje flik(pellets,ved,sol,bvp osv).
207 + 96m2 träkåk + 70m2 källare. Orlan 40kW, 5*750lAck(varav 1st tekniktank), UVR 1611 loggar 11st tempmätare, Schiedel IsokernØ200 6,5m, KWZ150,laddomat 21 87°.25m³ stpl Ved/år
14m²Vakuumrör(16m²bygg yta) matad via Maxitherm 35m 2x22 kopparkulvert.
14m²Vakuumrör(16m²bygg yta) matad via Maxitherm 35m 2x22 kopparkulvert.
Lägg "bara" upp ämnena med innehåll så "klistrar" jag det sedan när de finns.
Tror att jag har behörighet för detta
Tror att jag har behörighet för detta
Moderator
Nu Bioline 20 (-06) 14 kW tid. EcoTec A3 (-97) 15 kW, TMV Alpha Keram UB, vakuumtransp. för pellets mellan ext.förråd och pannrum, ca.11 m² Lesol 5AR, 1,8 m³ 4 slingors acktank, 4-vägs shunt med CBJ, KW SID 012 dragbegr.
Nu Bioline 20 (-06) 14 kW tid. EcoTec A3 (-97) 15 kW, TMV Alpha Keram UB, vakuumtransp. för pellets mellan ext.förråd och pannrum, ca.11 m² Lesol 5AR, 1,8 m³ 4 slingors acktank, 4-vägs shunt med CBJ, KW SID 012 dragbegr.
Vi ska nog göra en egen forumdel för loggning. Många system består ju av både pellets och sol eller ved, pellets och sol etc.
Man kan göra en egen tråd i denna forumdel där rubriken talar om vad som loggas:
Tex: "Pellets/Ved/Sol"
Alternativt att man använder förkortningar om det blir långt..
P = Pellets
V = Ved
O = Olja
S = Solfångare
EP = Elpatron
DE = Direktverkande El
SC = SolCeller
VK = VindKraft
BVP = BergVärmePump
JVP = JordVärmePump
SVP = SjöVärmePump
Man kan göra en egen tråd i denna forumdel där rubriken talar om vad som loggas:
Tex: "Pellets/Ved/Sol"
Alternativt att man använder förkortningar om det blir långt..
P = Pellets
V = Ved
O = Olja
S = Solfångare
EP = Elpatron
DE = Direktverkande El
SC = SolCeller
VK = VindKraft
BVP = BergVärmePump
JVP = JordVärmePump
SVP = SjöVärmePump
-
- Pannrumsnisse!
-
- Pannrumsnisse!
Nu tycker jag att loggnings länken kan fixas
Gör bara en som helt enkelt heter. Här visas temperatur loggade värmesystem.
Var och en kan väl skrivas vad som loggas Detta måste ju vara ett krav så att alla förstår. Ex. Pellets / Ved system / Solsystem/ etc......
Man måste alltså skriva vad som loggas i detalj....... i sin profil eller i länken. Eller tänker jag fel
Ved Profilen...
Gör bara en som helt enkelt heter. Här visas temperatur loggade värmesystem.
Var och en kan väl skrivas vad som loggas Detta måste ju vara ett krav så att alla förstår. Ex. Pellets / Ved system / Solsystem/ etc......
Man måste alltså skriva vad som loggas i detalj....... i sin profil eller i länken. Eller tänker jag fel
Ved Profilen...
-
- Pannrumshärskare!