Energirådgivare

elvis
Pannrumstomte!
Inlägg: 1110
Blev medlem: ons 20 apr, 2005 22:27
Ort: Alingsås, Västra Götaland

Inlägg av elvis »

Ved Profilen skrev:
Då kan du börja med att stänga av elvis. sedan kan du stänga av mig.
Jag har gått ut på forumet och gjort i klartext vem jag är . Men elvis har inte gjort detta. Nu vill jag ha en förklaring!!!!!!

Vem får vara kvar på forumet?? JAG ELLER elvis????????? Vem tar vem???
Ps André kan oxå kollas..
Vill ni att sakkunniga skall lämna forumet eller vill ni ha en massa tjafs med amatörer som lämnar fel information på forumet.

I detta inlägg vill jag att elvis och André skriver sina kommentarer igen. Det är vissa frågor som inte vissa i denna tråd har vågat svara på?

elvis och André kliv fram om ni vågar?/ Vilka är ni ??????

Jag står för vart enda ord jag skriver:::::::::
Pelle tag inte bort mitt inlägg denna gång. Jag vill att alla på forumet skall få taga del av detta...

Ved Profilen..
Tja du vedprofilen.

Du och karla1 har i varsin tråd konstaterat att jag är bilmekaniker som inte vet ett skit om vad jag snackar om.
Du har även anklagat mig för att jag jobbar för värmepumpsbranschen med att baktala pellets.
Utöver dessa två yrken har du senast även senast anklagat mig för att arbeta för brännartillverkare med att smutskasta andra brännare.

Hade varit lättare att bemöta din kritik om du hade kunnat bestämma för ett glåpord istället för en arsenal av dessa.

.
Dessa dagisfasoner får du fortsätta med hur mycket du vill.
Jag förstår att detta forum är blodigt allvar för dig och din försörjning.

Jag har bett PELLE radera eller inaktivera min profil.
Trött på lekstugan här och att en del "opartiska" forummedlemmar inte klarar av av att bete sig som folk utan kommer med diverse påhopp så snart argumenten tryter.


.
Jag har gått ut på forumet och gjort i klartext vem jag är . Men elvis har inte gjort detta. Nu vill jag ha en förklaring!!!!!!
Ok, du ska få en förklaring som övriga forummedlemmar kan läsa.

Anledningen att du gått ut med "vem" du är:
Du blev haffad med brallorna nere med att ha två profiler som höll med varandra i olika inlägg, Vedprofilen-Logaritmen är således samma.
Jag avslöjade detta och det ena kontot inaktiverades av administratorn efter kontroll av IP-adresser.

Nästa gång var i den "första raderade tråden" där du hävdade att du bara hade ett pelletsintresse och var oberoende konsult, du tvärnekade att du arbetade för ett företag som provade utrustning mot betalning och endast den utrustning som det betalas för prov utav.
Jag avslöjade inte företaget då heller utan tipsade dig att att du i så fall skulle stämma en firma i Linköping som heter _ _ _ _ för de hade ditt namn och foto på sin sida över anställda.
När du fortfarande blånekade avslöjades företagets namn av en annan medlem om jag minns rätt.

Denna tråd raderas och du samt Karla1 fick en tillsägelse av administratorn att skriva att ni är aktiva inom bioenergibranschen.

Ni vägrade detta och radera istället i era profiler all info om er själva och var borta från forumet i nån vecka eller månad.

Nu är ni tillbaka och har vad administratorn tvingade er ha för att få fortsätta posta, "Aktiv inom bioenergibranschen".

Gått ut med vem du är kanske inte är rätt beskrivning från sida.
Blivit haffad med brallorna nere gång på gång är snarare en mer korrekt beskrivning.

Hade du från börjat erkänt din verksamhet inom biobranschen och din beroendeställning till dess fortlevnad hade detta aldrig blivit ett problem och företagets namn hade förblivit dolt.
.

Vad mitt yrke är har jag skrivit i den senaste raderade tråden.
Du har antingen inte bemödat dig läsa eller vill ha något att tjaffsa om för att rädda dig eget skinn.

Jag har som hastigast i närheten av min arbetsplats träffat Roli här på forumet personligen och Wepes lillebrorsa likaså.

Icecap har jag åkt förbi en söndagkväll kl. 23 och mer eller mindre hysstat in en asktunna i hans trädgård mot byte av några kondningar och transistorer jag behövde och han hade.
Han har min mailadress till jobbet och vet var jag jobbar.

Andreas Hansson som gillar ved har haft kontakt med mig på telefon och nästan fått en fläkkonvektor hemkörd när jag hade vägarna förbi honom i tjänsten med det blev bussgods istället för han var på jobbet sent den veckan.

Många på forumet vet således vem jag är och vad jag arbetar med.
Så jävla hemligt är det inte med fordonsutveckling.....

.
Janfire NH / Integral (Nöjd !!!!),12 meter skorsten, insatsslang 110 mm, Betonghus 315 m2, 3 plan á 105m2.
Ved Profilen
Pannrumsnisse!
Inlägg: 996
Blev medlem: tis 21 nov, 2006 20:06

Inlägg av Ved Profilen »

elvis skrev:
Ved Profilen skrev:
Då kan du börja med att stänga av elvis. sedan kan du stänga av mig.
Jag har gått ut på forumet och gjort i klartext vem jag är . Men elvis har inte gjort detta. Nu vill jag ha en förklaring!!!!!!

Vem får vara kvar på forumet?? JAG ELLER elvis????????? Vem tar vem???
Ps André kan oxå kollas..
Vill ni att sakkunniga skall lämna forumet eller vill ni ha en massa tjafs med amatörer som lämnar fel information på forumet.

I detta inlägg vill jag att elvis och André skriver sina kommentarer igen. Det är vissa frågor som inte vissa i denna tråd har vågat svara på?

elvis och André kliv fram om ni vågar?/ Vilka är ni ??????

Jag står för vart enda ord jag skriver:::::::::
Pelle tag inte bort mitt inlägg denna gång. Jag vill att alla på forumet skall få taga del av detta...

Ved Profilen..
Tja du vedprofilen.

Du och karla1 har i varsin tråd konstaterat att jag är bilmekaniker som inte vet ett skit om vad jag snackar om.
Du har även anklagat mig för att jag jobbar för värmepumpsbranschen med att baktala pellets.
Utöver dessa två yrken har du senast även senast anklagat mig för att arbeta för brännartillverkare med att smutskasta andra brännare.

Hade varit lättare att bemöta din kritik om du hade kunnat bestämma för ett glåpord istället för en arsenal av dessa.

.
Dessa dagisfasoner får du fortsätta med hur mycket du vill.
Jag förstår att detta forum är blodigt allvar för dig och din försörjning.

Jag har bett PELLE radera eller inaktivera min profil.
Trött på lekstugan här och att en del "opartiska" forummedlemmar inte klarar av av att bete sig som folk utan kommer med diverse påhopp så snart argumenten tryter.


.
Jag har gått ut på forumet och gjort i klartext vem jag är . Men elvis har inte gjort detta. Nu vill jag ha en förklaring!!!!!!
Ok, du ska få en förklaring som övriga forummedlemmar kan läsa.

Anledningen att du gått ut med "vem" du är:
Du blev haffad med brallorna nere med att ha två profiler som höll med varandra i olika inlägg, Vedprofilen-Logaritmen är således samma.
Jag avslöjade detta och det ena kontot inaktiverades av administratorn efter kontroll av IP-adresser.

Nästa gång var i den "första raderade tråden" där du hävdade att du bara hade ett pelletsintresse och var oberoende konsult, du tvärnekade att du arbetade för ett företag som provade utrustning mot betalning och endast den utrustning som det betalas för prov utav.
Jag avslöjade inte företaget då heller utan tipsade dig att att du i så fall skulle stämma en firma i Linköping som heter _ _ _ _ för de hade ditt namn och foto på sin sida över anställda.
När du fortfarande blånekade avslöjades företagets namn av en annan medlem om jag minns rätt.

Denna tråd raderas och du samt Karla1 fick en tillsägelse av administratorn att skriva att ni är aktiva inom bioenergibranschen.

Ni vägrade detta och radera istället i era profiler all info om er själva och var borta från forumet i nån vecka eller månad.

Nu är ni tillbaka och har vad administratorn tvingade er ha för att få fortsätta posta, "Aktiv inom bioenergibranschen".

Gått ut med vem du är kanske inte är rätt beskrivning från sida.
Blivit haffad med brallorna nere gång på gång är snarare en mer korrekt beskrivning.

Hade du från börjat erkänt din verksamhet inom biobranschen och din beroendeställning till dess fortlevnad hade detta aldrig blivit ett problem och företagets namn hade förblivit dolt.
.

Vad mitt yrke är har jag skrivit i den senaste raderade tråden.
Du har antingen inte bemödat dig läsa eller vill ha något att tjaffsa om för att rädda dig eget skinn.

Jag har som hastigast i närheten av min arbetsplats träffat Roli här på forumet personligen och Wepes lillebrorsa likaså.

Icecap har jag åkt förbi en söndagkväll kl. 23 och mer eller mindre hysstat in en asktunna i hans trädgård mot byte av några kondningar och transistorer jag behövde och han hade.
Han har min mailadress till jobbet och vet var jag jobbar.

Andreas Hansson som gillar ved har haft kontakt med mig på telefon och nästan fått en fläkkonvektor hemkörd när jag hade vägarna förbi honom i tjänsten med det blev bussgods istället för han var på jobbet sent den veckan.

Många på forumet vet således vem jag är och vad jag arbetar med.
Så jävla hemligt är det inte med fordonsutveckling.....

.
Nu kommer jag i alla fall att agera juridiskt.
Ger du dig aldrig ??????????????????????????????????????????????
Gå in och diskutera detta på Feedback /förslag om du törs...

Nu ligger du illa till enligt mig. Antingen försvinner jag från forumet eller så försvinner du från forumet... Vi får se vem det blir !!!

Jag hoppas att det blir jag för jag skriver mitt tycke.

Nu jävlar skall elvis bort från forumet . Annars lämnar jag det för alltid.

Tycker ni andra på forumet någonting annat så skriv gärna en kommentar.

Nu måste i alla fall någon reagera på denna tråd!!!

Vi har ju startat en annan tråd som har rett ut detta problem! Men där törs vederbörande inte skriva.

Sedan börjar vissa att elta i gång detta igen!!!!!

Nu är jag måttligt förbannad på vissa medlemar....

Pelle / Micke ! Nu är måttet rågat för mig. Nu tycker jag att ni står för vad ni har skrivit om att stänga av medlemar från forumet samt visa ett exempel så jag får se vilka ni vill ha kvar på forumet !!

Ved Profilen...
Senast redigerad av Ved Profilen den tor 22 nov, 2007 23:27, redigerad totalt 1 gånger.
Icecap
Pannrumsfanatiker!!!!
Inlägg: 5893
Blev medlem: tor 26 jan, 2006 23:20
Ort: Värmland

Inlägg av Icecap »

Kul! Ett sakligt svar på en rak fråga och kontrar med att svararen ska bete sig vuxet!

Jag var en gång gift med en tjej som hade den attityd varenda gång hon inte kunna svara utan att visa att hon hade målat in sig själv i ett hörn.

Ska jag vara ärlig struntar jag totalt i var folk jobbar så länge de är ärliga och raka och att kommentera ett vettigt svar med "Lägg ner och fortsätt som vuxen på forumet" är inte speciellt moget, rakt eller vettigt!

Sakliga argument: ja tack.
Dumma och omogna utbrott: klarar jag mig fint utan.
Janfire NH, CTC 265B '72, K-Silo, KW SID012 dragbeg.
143m² (2 plan) + 71m² 1939, 20°C.
Var med i utv. av styrningen till Janfire NH brännaren.
Är inte PK!
wepe
Pannrumsnisse!
Inlägg: 797
Blev medlem: tis 21 mar, 2006 20:45
Ort: Utanför Jönköping

Inlägg av wepe »

Ja du ber om kommentarer visst. I det här fallet ber du ju om
det själv. Dels att elvis o Andrè ska träda fram , sedan att
PELLE INTE ska ta bort ditt inlägg i denna tråd.
I detta inlägg vill jag att elvis och André skriver sina kommentarer igen. Det är vissa frågor som inte vissa i denna tråd har vågat svara på?

elvis och André kliv fram om ni vågar?/ Vilka är ni ??????

Jag står för vart enda ord jag skriver:::::::::
Pelle tag inte bort mitt inlägg denna gång. Jag vill att alla på forumet skall få taga del av detta...

Ved Profilen..
Som jag ser det har du fått som du vill?
Tycker inte det handlar om vem som ska
bort från forumet . Har inget emot någon av
personerna ifråga . Bästa är väl att alla är kvar enl min
mening. Tycker väl det mesta är diskuterat ? Är väl bättre
att försöka gå vidare , och lägga ner det här ämnet ?


Wepe
Combifire2 Janfire NH , NH Mody, Pellas X och L/L Vp
Olika Pellets
Tidigare
Pannor
Norrahammar Parca, Nibe City
Brännare
Flex A, PellEco , Iwabo , Kmp m.f.l
Användarens profilbild
PELLE
Site Admin
Inlägg: 214
Blev medlem: mån 02 feb, 2004 16:15
Kontakt:

Inlägg av PELLE »

Ved Profilen skrev: I detta inlägg vill jag att elvis och André skriver sina kommentarer igen. Det är vissa frågor som inte vissa i denna tråd har vågat svara på?

elvis och André kliv fram om ni vågar?/ Vilka är ni ??????

Jag står för vart enda ord jag skriver:::::::::
Pelle tag inte bort mitt inlägg denna gång. Jag vill att alla på forumet skall få taga del av detta...

Ved Profilen..
Denna gången var faktisk elvis senaste post ett svar på din fråga till honom.

MEN.....SKA NI DISKUTERA DETTA MER MÅSTE NI TA DET VIA MAIL ELLER PM.
JAG VILL INTE SE NÅGOT MER TJAFS FRÅN ER PÅ FORUMET OK??
Karla1
Pannrumsnisse!
Inlägg: 831
Blev medlem: lör 25 feb, 2006 22:40

Inlägg av Karla1 »

Vi är väl här för att prata energi, och inte svartmåla, och nedvärdera produkter, företag, personer mm. Om all tänker lite mer neutralt så kan nog alla föra talan utan att tjafs skall uppstå. Det spelar ingen roll i våra liv om vi är så 10 år gammla eller 50 så finns det alltid folk som inte går ihop, och inte har samma åsikter, men undvik då varandra och ge fan i att kommentera varandra. Jag skall själv följa detta exempel.

Meningar går ibland att tolka på olika sätt, men ställer någon då en fråga vad man menar med detta, kom då med en annan förklaring som kanske vinklar det åt rätt håll så att den blir mer förståeligt för alla. Det betyder inte att vinklingen/påståendet skall vara till min fördel så att jag blir nöjd med åsikten, men att man fattar vedebörande text, så att tjafs undvikes.
Man behöver inte då dra igång en kvarn som mal runt om och om igen utan lösning.
Ved Profilen
Pannrumsnisse!
Inlägg: 996
Blev medlem: tis 21 nov, 2006 20:06

Inlägg av Ved Profilen »

Ok! Nu drar vi ett sträck över allt detta onödiga tjafsande.
Och fortsätter som vanligt.

Ved Profilen.
André
King Pinne!!!!!
Inlägg: 7173
Blev medlem: tor 09 dec, 2004 18:25
Ort: Bygdeå 4 mil norr om Umeå
Kontakt:

Inlägg av André »

Ved Profilen skrev:Ok! Nu drar vi ett sträck över allt detta onödiga tjafsande.
Och fortsätter som vanligt.

Ved Profilen.
Och vad är som vanligt???

Det är bara så märkligt att det är just ang. du vedprofilen o Karla 1 som det blir sånt satans liv, Det har varit hur lungt som helst tills ni kom tillbaka..
Direkt nån skriver nått negativt/ifråga sätter nått ni nämt blir det ett väldans liv, Nu började allt med att Elvis skrev att man inte kan säga varken bu el bä om Ulma men nog fan lyckades ni förvränga det så det blev en massa tjafs..
När era argument el påståenden tar slut så blir det liv om påhopp förtal mm, Lungnast tycker jag det vore om ni försvann för gott istället för annats folk som försvinner pga er som t.ex Elvis, ABSO...

Kan tänka mej hur det kommer att låta om/när ni tagit fram er brännare, Gudnåde den som är kritisk mot den då lär det nog bli både stämmningar o rättsliga åtgärder..

Men ni kanske har förhoppningar om att alla kritiska ska försvinna från forumet??

Nu verkar du bara få allt överstökat så du får va kvar här.......
Thermia Bequem 15D, Nibe alpha keram, Borö 500/110 L Acktank, Laddomat 10 (tidigare 2 st Biona o 1 st Janfire) 13,5 m3 bulkförråd
ice413
Fröträd
Inlägg: 73
Blev medlem: ons 10 okt, 2007 14:02
Ort: Mölndal / Göteborg
Kontakt:

Inlägg av ice413 »

Har iaf försökt att hålla mig härifrån ( denna tråd alltså).
André skrev: Elvis skrev att man inte kan säga varken bu el bä om Ulma men nog fan lyckades ni förvränga det så det blev en massa tjafs..
Elvis påstod bl.a: att brännaren var dålig då den stannade pågrund av dåligt drag i pannan

Nedanstående finns att läsa i en annan tråd, Dock inte skrivet av elvis men man kan ju undra varför han inte är där och skriver samma sak, "att brännaren är dålig"
Jag hade dock ett säkerhetsstopp strax efter jag sotade senast, jag hade glömt att montera rensluckan på skorstenen så det var inget drag alls men den kan jag knappast tillskriva brännaren!
Här är det självklart INTE brännaren som var dålig ! Men i ULMA-fallet så var brännaren kass pga samma sak
Vad är skillnaden?

Det är väl bra att Ved Profilen och Karla1, eller vem som helst ifågasätter saker och ting. Annars kan man ju påstå vad som helst. Att dom som blir ifrågasatta inte klarar av det är väl en helt annan sak, knappast VedProfilen's eller Karla1's fel.
Focus ECO-20, Ulma2000
Huset: 95m² på 2 våningar + källare(45m²)
Byggt 1924, tilläggsisolerat, nya gasfyllda 3-glasfönster, Dock helt oisolerad vind.
"When In Danger Or In Doubt, Run In Circles, Scream And Shout!"
TJ
Stor entusiast!
Inlägg: 189
Blev medlem: mån 31 jul, 2006 20:18
Ort: Burträsk

Inlägg av TJ »

André skrev:
Ved Profilen skrev:
Ps André kan oxå kollas..
Vill ni att sakkunniga skall lämna forumet eller vill ni ha en massa tjafs med amatörer som lämnar fel information på forumet.

I detta inlägg vill jag att elvis och André skriver sina kommentarer igen. Det är vissa frågor som inte vissa i denna tråd har vågat svara på?

elvis och André kliv fram om ni vågar?/ Vilka är ni ??????

Ved Profilen..
Det är fritt att kolla mej för den som vill, Jag är förtidpensionär efter en olycka o är utbildad vvs installatör...
Så jag har inget att dölja men du är inte bara "sakkunnig"
Jag känner André personligen och kan intyga att ovanstående är korrekt. Dock kan man lätt tro att han jobbar i pelletsbranchen pga av hans kunskaper, men han har inga kopplingar till något märke/ produkt, bara sina egna observationer.

Själv jobbar jag som konstruktör av lackeringsanläggningar och vent. aggregat med plattvärmeväxlare.
Det närmaste förbränning jag kommit är oljeeldade varmluftspannor, som nu är en nerlagd produkt då ingen vill använda olja längre....
CTC Bio brännare (Thermia´s)
Gjutjärnspanna från -59, HBM-55
750L ack. tank med laddomat.
6" dragregulator
Bulkförråd 5.5Ton samt Mafa Mini 300Liter kopplade med skruvar
Torsten
Pannrumstomte!
Inlägg: 1809
Blev medlem: sön 03 dec, 2006 00:33

Inlägg av Torsten »

Man måste väl ändå tillmäta grundrågan någon betydelse och inte kalla allting för tjafs. De fakta som kommit fram är ju att anställda på ett testinstitut med eller utan chefens medverkan maskerat sig som "vanliga" panneldare och som sådana försökt påverka folk på forumet i positiv riktning gentemot produkter som de själva eller deras arbetsgivare haft ekonomiska intressen i. Varken Olle Svensson eller Uppfinnaren grät väl några stora mängder krokodiltårar när deras reklamkampanjer uppdagades.
Vilken validitet kan i fortsättningen tillmätas de tester som gjorts på Afab när det visar sig att anställda inte intagit en opartisk hållning gentemot de produkter som man fått betalt för att testa. I mitt tycke kan sådana tester inte tillskrivas något vetenskapligt värde alls. Att betala för att få reklam för sin produkt av ett testinstitut är metoder som inte hör hemma i sverige.
Jämför med konsumentverkets tester av tvättmaskiner och dammsugare på 60-talet när man sopade mattan med multinationella Hoover:s urusla produkter.

Jag tycker det är utmärkt att oegentligheter dragas fram i ljuset.
Skulle tjafset olyckligtvis leda till att elvis ledsnar på det här så vore det ju en stor förlust för många. Hans gedigna kunskaper i allt från dieselförbränning till värmeekonomiska amorteringskalkyler är det väl fler än mig som haft stor nytta av.
Focus EKO Optima 20 + Bionordic Viking B16GL.
Stora Enso pellets.
Karla1
Pannrumsnisse!
Inlägg: 831
Blev medlem: lör 25 feb, 2006 22:40

Inlägg av Karla1 »

Torsten skrev: Vilken validitet kan i fortsättningen tillmätas de tester som gjorts på Afab när det visar sig att anställda inte intagit en opartisk hållning gentemot de produkter som man fått betalt för att testa. I mitt tycke kan sådana tester inte tillskrivas något vetenskapligt värde alls. Att betala för att få reklam för sin produkt av ett testinstitut är metoder som inte hör hemma i sverige.
Som jag ser så vet du väldigt lite om syftet med äfabs tester, detta går först ut på att få fram en produkt som fungerar förbränningsmässigt bra, samt klarar kraven på P-märkning och säkerhet, BBR:s krav mm som exempel en pelletsbrännare. Det är företaget som tillverkat produkten som är med och beställer testet, då oftast dessa företag inte har råd att investera i testutrustning som krävs för att utveckla produkten tekniskt och funktionellt. Vissa företag vill publicera sina tester, vissa vill inte gå ut offentligt. Allt detta som görs i äfabs labb är för att tillverkaren sedan skall kunna anlita som exempel SP för en miljömärkning eller en P-märkning då med en färdig produkt som klarar kraven. En P-märkning kostar väldigt mycket pengar och många väljer bort detta och satsar på endast miljömärkningen, då det har visat sig vid bidrag som gått ut till oss konsumenter just kräver endast detta. Den brännare som du har angivit att du har är endast miljömärkt, om dom inte satsat på en p- märkning det senaste halvåret, men det tror jag inte. Inget säger att denna brännare är dålig bara för att den inte är P-märkt, eller hur?
Idag kan man väl också säga att dom stora producenterna har egna testlabb, men dom små kanske inte har råd att göra den investeringen, inget konstigt med det.

Och än en gång vill jag tillägga att jag har andra uppgifter och sitter i Fagersta och jobbar, besöker kontoret ca två gånger per år, då jag servar jobbets datorer och går igenom jobb som skall göras under året.
Ved Profilen
Pannrumsnisse!
Inlägg: 996
Blev medlem: tis 21 nov, 2006 20:06

Inlägg av Ved Profilen »

Det är fortfarande lite missförstånd tycker jag. Jag skall försöka förklara detta liv på forumet som jag ser det hela på ett bättre sätt. För det första så är det inget avslöjande att jag har anknytning till ett visst företag.Utan det jag ville var bara att inte blanda in detta företag för jag arbetar bara där som uppdaterare av panndata basen på distans från Dalarna. Företaget har ingenting med mina tycken och skrivelser att göra på forumet, dessa står jag själv för. Därför tände jag till när Äfab vart inblandad. Mina skrivelser på forumet är direkt tagna från mitt arbete , alltså från verkligheten.. Jag håller bara på med Brandskyddskontroller samt besiktningsverksamheter uteslutande bara med Bio energi.. Pellets /Ved.

Det hela började med att Äfab behövde någon som kunde uppdatera deras panndatabas för att göra ett mycket bra ackumulator kalkylerings program. Då tyckte företaget att jag var lämplig till detta ändamål.Bara för att jag kände ledningen i företaget sedan tidigare. Äfab betyder föresten Älvdalens fastbränsle teknik AB. För den som inte visste detta, alltså i mina hemma trakter.. Jag blev väldigt stålt över att få denna uppgift utav Äfab. Så nu sitter jag med Sveriges mäst uppdaterade panndatabas vad gällande verkningsgrader,mått, vikt ,eldstadsvolumer, etc.. på ca 1000 pannor / brännare. Så håll till godo...
För det första har jag arbetat med Ved och pelletseldning sen 80-talet, för det andra har jag ett brinnande intresse när det gäller bioenergi, sist men inte minst ser jag olika installationer varje dag som ger mig en mycket bra erfarenhet, speciellt när det gäller konstullationer av valda pelletsbrännare till olika panntyper. Här finns många brister! .

Sedan skriver någon att jag hadde flera profiler på forumet, det är helt rätt, men ändå fel. Jag ville ändra min profil från logaritmen till Ved Profilen och citerade mig själv då blev det ett jä..a liv. Anledningen till ändringen var att jag till största delen övervakar och skriver på Ved forumet. Ni som inte tänker på det ser att jag sällan skriver om pellets eldning.
Jag gjorde det på pin och ren jävulskap som jag inte borde ha gjort. Men gjort är gjort...

Sedan Ulmabrännaren och Norska vertikala skruven. Kan man inte få skriva på ett forum utan att bli anklagad för ekonomisk vinning??

Jag vill bara gå ut på forumet och skriva hur bra dessa grejer verkligen är, jag vet ju detta. Vill bara ligga på proffs nivå och inte rekomendera dåliga grejor .

Jag skulle aldrig skriva på detta forum och rekomendera dåliga produkter.

Sedan kan jag avsluta med dessa ord. Alla pelletsbrännare som testas på Sp eller Äfab eller på någon annan instans, som kanske blir rankade som bäst i test. Är dessa brännar så bra egentligen när dom väl blir installerade hos villa ägare i vilka pannor som helst?

Dessa konstulationer ser jag ochså i och med att jag är ute på fältet och ser verkligheten.
Hoppas att jag har gjort min åsikt klar och tydligt..

Nog om detta. Ved Profilen
Rol-bi
Energiprofet!
Inlägg: 588
Blev medlem: ons 16 aug, 2006 23:36
Ort: Asker utenfor Oslo, Norge
Kontakt:

Inlägg av Rol-bi »

Fint skrivit Vedprofilen .....Men nu hoppas jag att allas krångel slutar...
Jag har på vägna av mit företag Matene a.s i Norge kontakt med ledaren för det firma du beskriver, senast i dag. Mitt intryck är att att det är idealisme mer än pengar som driver det fram. Om ni bara visste hur mycket arbete som blir lagt ned från enskilda personer för bioenergisaken i detta företag skulde ni tackat och bockat. Detta är inte för "vinningens" skuld. Och tack til er alla på detta forum som jobbar för denna sak!
Jag tackar....Vi jobbar i hop, eller hur?
http://www.matene.com - http://pillefyr.nordjysk-bioenergi.dk/dev/matene.html
2001 mod. Biomatic m/2012 mod NBE Scotte brännare. 14kbm bulkförråd.
Ved Profilen
Pannrumsnisse!
Inlägg: 996
Blev medlem: tis 21 nov, 2006 20:06

Inlägg av Ved Profilen »

Rol-bi skrev:Fint skrivit Vedprofilen .....Men nu hoppas jag att allas krångel slutar...
Jag har på vägna av mit företag Matene a.s i Norge kontakt med ledaren för det firma du beskriver, senast i dag. Mitt intryck är att att det är idealisme mer än pengar som driver det fram. Om ni bara visste hur mycket arbete som blir lagt ned från enskilda personer för bioenergisaken i detta företag skulde ni tackat och bockat. Detta är inte för "vinningens" skuld. Och tack til er alla på detta forum som jobbar för denna sak!
Jag tackar....Vi jobbar i hop, eller hur?
Hej Rol-bi !

Vi som vet att din produkt är en av de bättre på marknaden måste ju som rådgivare framföra det på ett forum som detta. Jag personligen kan inte skriva falsk information om vissa produkter, alla vet ju vem jag är. Det tycker jag är bra!

Jag måste även tillägga att vi inte jobbar i hop, då blir det ytterligare missförstånd på detta forum.
Jag kan även tillägga att jag har personligen aldrig träffat Rol-bi. Vi har bara haft kontakt via mail. Men jag vidhåller ändå att han marknadsför en av de bästa skruvarna på marknaden.

Jag måste tyvärr skriva detta för att inte missförstånd skall ske igen.

Mvh. Ved Profilen.
Skriv svar