Nibe

Här diskuteras allt kring vedeldning
Skriv svar
MrMerkel
Prima virke
Inlägg: 49
Blev medlem: sön 19 feb, 2006 23:14

Nibe

Inlägg av MrMerkel »

Fick problem med min rökgastermostat på min vedpanna vedex 3300 , ställde in den på 100grader vid start som dom sagt men när det brunnit klart och rökgastemperaturen kom ner till hundra stannade inte fläkten den gick ner till ca 55 innan den stannade.

Rökastermostaten har hela tiden varit lite oprecis , kontaktade därför nibe 2 oktober och dom hade haft fler som haft strul med rökgastermostaten så dom la in en service order på erbeco värmeteknik i karlstad som redan den 4 oktober ringde mig men efter som jag jobbade och nästkommande vecka var det älgjakt för mig så skulle dom ringa den här veckan.

Dom ringde igår som dom sagt och kom och bytte rökgastermostaten idag så vi får hoppas att det funkar nu.

Ville bara berätta att servicen för mig var kanon hoppas det fortsätter om det skulle strula till sig något mer.
Vedex 3300 1000liter borö med solslinga och 110vvb och 1000liter borö slavtank.
Tony41
Gallringsobjekt
Inlägg: 23
Blev medlem: tis 30 okt, 2007 20:39
Ort: Åmål
Kontakt:

Inlägg av Tony41 »

Jo den fungerar inte helt bra rökgastermostaten. jag får vänta ungerfär 10-15 minuter efter uppstart för att den ska gå att ställa in, annars slocknar ju pannan även om rökgaserna hunnit upp i 150. Står ju i manualen att den normalt inte ska behöva ändras. här står den ungefär kl. 12, då stannar fläkten vid ca 80 grader.
Skriv svar