Så tvingar man fram elbilar

Här diskuteras allt kring direktverkande och vattenburen elvärme
Andreas Hansson
Pannrumshärskare!
Inlägg: 2032
Blev medlem: tor 04 nov, 2004 12:56

Re: Så tvingar man fram elbilar

Inlägg av Andreas Hansson »

Snapphane skrev: lör 16 mar, 2024 10:11 Leasing: 7000/mån!! Uteslutet att lägga de pengarna på elskrinda!
https://gomore.se/leasing/39701-tesla-m ... k-dragkrok
Bakhjulsdriven (back to the sixties…), 20-tums ”prestandahjul” (alltså…. vad är det?) samt spoiler (ska tipsa KIA om det guldtillägget), 0-100 km/h på 3,2 sek (vilken djä….a idiot har tillåtit det?!? Ingår plats på intensiven och rabatt på däckfirman?).
Och bäst av allt - RATTVÄRMARE!

Fniss i kubik
Ja jäklar. När jag blir lika gammal som du skall jag nog ta livet av mig. Herregud att leva med sig själv.
Bitter tråkig sosse i Kia som hatar elbilar :lol:
Baxi Innova 30kw-2000L Ack
Jøtul I 520 FL
Snapphane
Energiprofet!
Inlägg: 577
Blev medlem: lör 25 feb, 2006 20:44
Ort: Skåne

Re: Så tvingar man fram elbilar

Inlägg av Snapphane »

Ja, det är tungt att leva med fossilbilsskammen och ständig avund riktad mot den rättrogna skaran i svarta SUV-elbilar med groteska prestandafälgar och blåvita LED-lampor som kan utlösa epilepsi. Men det som är mest avundsvärt är rattvärmaren som går på GRÖN el och har 16 värmesteg.
Halleluja! Bilkonstruktörerna har gjort sitt yttersta!
Hell och ära åt den skara som sitter upphöjda i säten med minnesfunktion (hur kan man undvara det?!?) och ser NER på pöbeln i små enkla bilar som likt arbetarmyror ryggar när herremannen i (f)ELBILEN - likt riddaren till häst, glider fram i sin statussymbol och PK-symbol. Elbilsriddaren låter sitt ringprydda finger glida över 20-tums touchskärmen, letar efter fläktreglaget men tar fel och - sim salabim, aktiverar katapultstolen och hamnar i omloppsbana ovan jord. Inte ofarligt att ta bort fysiska reglage….
Tänk att få vara med att balanseras elnätet nattetid och vakna till en halvladdad bil. Allt för den goda saken! Underbart att uppleva lojalitet och samhörighet med apparnas kungar som lägger nästan miljonbelopp på elbil, solceller, batteri, värmepump och reglerutrustning. Allt för att kunna säga ”vi lever energisnålt, cirkulärt, hållbart och med låg driftkostnad samt tillbedjan av Agenda 2030”.
Inför speciella VIP-filer för elbilar. Samt egna vägar. Kanske samla alla elbilsägare i en egen landsdel. Hmm, varför inte skapa ett elbilseldorado på Merkurius. Där finns det solstrålar så det räcker! Men ack så varma somrar där - klimatförändring? Nu vet jag! En egen galax för elbilsägare! Klubbat och klart säger ”sossen”!
Pellmax UB+PellasX Revo 26 kW. LVVP CTC 622M+i255L. Tid A3, Bequem, Euronom A25F. Draglucka.Bulk.LLVP.

Fritidshus: Projektbrännare A3 15kW -02, eltändn/rör i koppen, fjärrstyrd via PLC-Mitsubishi FX, Duplomat D 17G -67, draglucka. Bulk. LLVP
Snapphane
Energiprofet!
Inlägg: 577
Blev medlem: lör 25 feb, 2006 20:44
Ort: Skåne

Re: Så tvingar man fram elbilar

Inlägg av Snapphane »

Högvälborne Andreas Hansson.
Tillkännage gärna en totalkostnad för de 11000 mil som Du framfört elbilen.
Bilmodell, årsmodell, värdeminskning, laddkostnad, service, däck, erlagd effektavgift om Ditt nätbolag har det, kostnad för ev. ökad säkringsnivå, försäkringspremie, fordonsskatt osv.
Förklara noga så att vi korkade och sämre bemedlade fossilbilsägare fattar.
Lugn, jag är 93 år gammal, så Du har lång tid kvar till ättestupan och har många fantastiska elbilsår framför Dig! 300 Twh finns runt knuten! Fram med räknestickan! Förlåt - det var på min tid… Miniräknare heter det väl?
Pellmax UB+PellasX Revo 26 kW. LVVP CTC 622M+i255L. Tid A3, Bequem, Euronom A25F. Draglucka.Bulk.LLVP.

Fritidshus: Projektbrännare A3 15kW -02, eltändn/rör i koppen, fjärrstyrd via PLC-Mitsubishi FX, Duplomat D 17G -67, draglucka. Bulk. LLVP
Skriv svar