Problem från början med att brännare gick lite som den ville. Startade/stoppade inte när den skulle. Tydligen så var det något värde som var fel från fabrik i service menyn.
Problem med att motorn bara stog och brummade, matade inte fram någon pellets, då var det så att skruvarna som håller ihop motorn inte var dragna med rätt moment från fabrik medförde att motoraxlen ej blev centrerad, gick emot höljet.
Ecotec A4
-
- Späd planta
Ecotec A4
ECOTEC A4, PARCA 3000
Ajdå. Inte bra.
Alla brännare skall testas innan leverans till oss.
Tyvärr händer ju sådana här saker ibland, när efterfågan sticker i höjden
och man får ta in ett antal nya montörer som har en upplärningstid och inte är vana.
Inget försvar, men en trolig förklaring.
Knappast heller unikt för EcoTec..
Risk finns ju alltid att det kan bli fel, oavsett vad man tillverkar.
För egen del kan jag bara säga att kvaliteten på produkten och att det är rätt saker med är mycket bra.
Och om det är något fel så åtgärdas det snabbt vilket är viktigt för mig som ÅF.
Det är ju jag som har kontakten med kunden, och det är ju inte lönt att skylla på mina leverantörer,
för det är ju jag som valt att jobba med dem, eller hur ??
//MatsH
Alla brännare skall testas innan leverans till oss.
Tyvärr händer ju sådana här saker ibland, när efterfågan sticker i höjden
och man får ta in ett antal nya montörer som har en upplärningstid och inte är vana.
Inget försvar, men en trolig förklaring.
Knappast heller unikt för EcoTec..
Risk finns ju alltid att det kan bli fel, oavsett vad man tillverkar.
För egen del kan jag bara säga att kvaliteten på produkten och att det är rätt saker med är mycket bra.
Och om det är något fel så åtgärdas det snabbt vilket är viktigt för mig som ÅF.
Det är ju jag som har kontakten med kunden, och det är ju inte lönt att skylla på mina leverantörer,
för det är ju jag som valt att jobba med dem, eller hur ??
//MatsH
EcoNom Pelletspanna från EcoTec