Var har

André
King Pinne!!!!!
Inlägg: 7173
Blev medlem: tor 09 dec, 2004 18:25
Ort: Bygdeå 4 mil norr om Umeå
Kontakt:

Re: Var har

Inlägg av André »

Har totalt missat att bergtorparn försvunnit o de är synd att det händer, Har själv varit nära att lämna men några pm fick mej att tänka om o det är inget jag ångrar iaf :D
Men han kanske kommer tillbaka då han märker/förstår att vi vill ha han här, Jag tyckte väl inte direkt som bergtorparn förr men nu tycker jag han har blivit mycket bra o hoppas han återvänder om det inte bara är så att han inte haft tid med forumet.. :?
Thermia Bequem 15D, Nibe alpha keram, Borö 500/110 L Acktank, Laddomat 10 (tidigare 2 st Biona o 1 st Janfire) 13,5 m3 bulkförråd
Olle45
Pannrumsnisse!
Inlägg: 941
Blev medlem: tis 23 maj, 2006 20:46
Ort: Alingsås
Kontakt:

Re: Var har

Inlägg av Olle45 »

Instämmer med Roland och alla med honom !
Synda att duktigt folk lämnar forumet!
de behövs av alla gammal o nya forums vänner!!

( En kille sa jag kan ju OMÖJLIGT ha fel!!.... jag har bara haft fel en GÅNG !!)

( Eller som en annan killes uttryck var om någon frågade
" hur är DET " svar: ...."Det är som det ÄR men inte som det SKA" )

Vi alla önskar att få tillbaka våra kunniga medlemmar som lämnat forumet på grund av olika anledningar.
Utan kunniga personer blir det ett trist forum!!

Tack för ordet.
Senast redigerad av Olle45 den lör 11 feb, 2012 22:30, redigerad totalt 1 gånger.
Tillverkar rökgasutrustning
VH Baronen
Entusiast!
Inlägg: 107
Blev medlem: ons 13 apr, 2011 11:50
Ort: Västerhaninge

Re: Var har

Inlägg av VH Baronen »

Vi vill se Bergartorparen back in business.
Själv ska jag gå och köpa en pelletspåse för den fantastiska v75 vinsten
Ha en bra helg därute!
Värmebaronen, Viking Comet och Viking Bio 2005. Trähus 1945 tillbyggd 2005.
160 kvm plus 70 kvm uppvärmd källare. Braskamin - modell äldre.
kbking
Fröträd
Inlägg: 68
Blev medlem: tis 19 apr, 2011 14:46

Re: Var har

Inlägg av kbking »

Ja det vore en stor förlust om han, Bergatorparn, har tröttnat. Jag uppskattade att kunna få ta del av hans syn på saker och ting. Jag hoppas därför att han tar sig hit igen, för en given plats med sitt gedigna kunnande, det har han naturligtvis här!

Att åsikter ska kunna brytas mot varandra är ju just vad vi vill!
TB-Mini, DiomTopp-25K Olja/El/Ved 1986, vattenvolym 190 lit.
Boyta 2 vån. 160 kvm + källare och vind, byggt 1924.
Skorsten c:a 11 m.
Alla fönster u-värde 1.2 (16 st)
Var: Mitt i Skåne
psau
Energiprofet!
Inlägg: 551
Blev medlem: mån 17 jan, 2011 11:26
Ort: Segeltorp

Re: Var har

Inlägg av psau »

Hellu,

Tycker denna tråd fokuserar lite mycket på en person och inte det faktum att personer lämnar forumet pga taskig stämning på forumet.

/Peter
Panna: Effecta 220 tidigare Nibe City
Brännare: BioNordic B16GL med modulerande drift, tidigare PX21
Dragbegränsare: Tigex 25(liten)
Ventilation: Flexit Uni3 FTX
Hus: två plan 160kvm tot, 23grader inne.
Förbrukning: 6-7 pall
Användarens profilbild
M.Lindskog
Energiprofet!
Inlägg: 527
Blev medlem: fre 15 okt, 2010 16:33
Ort: Linköping

Re: Var har

Inlägg av M.Lindskog »

@ psau: Ja, nu var det ju det TS avsåg... men jag håller med dig igen :-) Även om jag också saknat herrn ifråga.

Den intresserade kan ju notera att det som några av oss diskuterar i denna tråden varit uppe förut, i en intimt förknippad tråd...
Biomatic 20+ (årsmodell 2006, inst. ny 2011) // Pellistore 3 ton // Neova
10½ m skorsten m 120 mm Soliduct // KW Z 150 (20 Pa)
Värmer 2 hus: 160 m2 (1929) // 100 m2 (1870)
[Tidigare TB Mini (Swepell 24) & CTC Vemax]
Abbe
Lärjunge!
Inlägg: 397
Blev medlem: ons 14 dec, 2005 23:58

Re: Var har

Inlägg av Abbe »

Tycker också det är synd när medlemmar lämnar forumet av vad som borde vara fel skäl. Dock håller jag med om att det får vara slut med trådkapningar, OT-diskussioner, personangrepp och en märkligt hård samtalston. Vissa trådar är ju så pinsamma att man blir röd om kinderna och har inte det minsta med pelletseldning att göra. För det typen av diskussioner finns säkert andra forum än Pellets.info.

mvh
CTC 1100 Ekonomi, VikingBio, CBJ
rod02
Pannrumshärskare!
Inlägg: 2643
Blev medlem: lör 20 dec, 2008 02:01

Re: Var har

Inlägg av rod02 »

Inom fotboll och hockey är efterslängar mot reglerna. Skulle vara bra om fler lät bli att "försvara sig" när det inte gäller fakta.
Egor duplomat D1F 1978 Pellx 2001 7.0 Tigex25 Bulkföråd Termomatic ERA
ElNobbo
Gallringsobjekt
Inlägg: 24
Blev medlem: ons 07 dec, 2011 22:24

Re: Var har

Inlägg av ElNobbo »

Why can't we all just... get along?

Lite mer seriöst så kan jag säga att som nybliven medlem ställde jag en fråga, fick många bra svar av flera av er här inne, fick väldigt många väldigt bra svar av Olle45 via pm, men i just min tråd var det en herre som fick mig att återgå till att bara läsa andras trådar och förhoppningsvis hitta en där någon ställt just den frågan jag ville ställa. Känns ganska onödigt att "hoppa på" någon som inte på något vis försöker dölja sin okunskap.
CTC-panna anno 1954
Green Energy P20, toppmatad, framåtbrinnande, 1 effektläge.
Veckoförråd
120 m2 boyta + 80 m2 uppvärmd källare
Tegelhus från 1939, diverse påbyggnader i trä ca 1960
Pellets från Stora Enso
Bor ca en mil norr om Borås
Jakob
Energiprofet!
Inlägg: 541
Blev medlem: tor 20 okt, 2011 08:56
Ort: Älvsjö

Re: Var har

Inlägg av Jakob »

Ja jag saknar Bergatorparn och hans sköna sköna stil. Inte sällan garvar jag rejält när jag läser gamla trådar.

mvh
155 kvm enplans tegelvilla från 1960 med 4.5m FuranFlexad tegelskorsten. Effecta Komplett. CRB 121 trådlös. Bulkförråd 3 ton. KMP Feedo 3m förrådsskruv + ULMA Doserskruv. LK Golvvärme med LK Styr och separat pump/shunt.
Användarens profilbild
M.Lindskog
Energiprofet!
Inlägg: 527
Blev medlem: fre 15 okt, 2010 16:33
Ort: Linköping

Re: Var har

Inlägg av M.Lindskog »

@ElNobbo: Det jag skriver nu är INTE menat som ett påhopp. Bara så att det är solklart från start :D

Jag antar att du syftar på tråden viewtopic.php?f=1&t=12982
Om inte, v.v. korrigera mig. :)

Jag har läst igenom den tråden. Nu är förvisso varje människas upplevelse unik & 'sann' för honom / henne. Men jag kan för mitt liv inte se var någon i den tråden 'hoppar på' dig där. Du får många, långa och sakliga svar. Kan du peka på exakt var detta påhopp sker (om det är den tråden du syftar på)?

Jag är alltså INTE ute efter att sätta dit dig. :) Anledningen att jag frågar är dels för att lyfta frågan om 'sändning & 'mottagning' som jag var inne på tidigare i denna tråd, dels för att jag själv blir jäkligt osäker på vad som kan tas som ett påhopp. Kanske är jag själv helt fel ute?

Vad avser 'mottagning' så menar jag alltså att vi alla har ett ansvar inte bara för hur vi uttrycker oss, utan för att ibland stanna upp och fråga oss om det vi känner är det samma som det som verkligen händer eller det som verkligen avses.

I all välmening, från en hög häst,

Eder hobbypsykolog :wink:
Biomatic 20+ (årsmodell 2006, inst. ny 2011) // Pellistore 3 ton // Neova
10½ m skorsten m 120 mm Soliduct // KW Z 150 (20 Pa)
Värmer 2 hus: 160 m2 (1929) // 100 m2 (1870)
[Tidigare TB Mini (Swepell 24) & CTC Vemax]
Användarens profilbild
Honda
Pannrumstomte!
Inlägg: 1191
Blev medlem: fre 14 jan, 2005 11:17
Kontakt:

Re: Var har

Inlägg av Honda »

Javisst Bergatorparen tillbaka! Sånt här livar ju verkligen upp tillvaron! http://www.pellets.info/viewtopic.php?f ... 60#p115298

Och vill du Bergatorparen återvända så välkommen tillbaka, men jag kan nog inte hålla mig från att ställa frågor till dig i fortsättningen heller. :lol:

Elonobbo, jag tittade också genom dina trådar för att kolla att det inte är jag som har "hoppat på" dig, men jag måste säga att jag hittade inga inlägg av någon som stack ut som otrevliga på något sätt. Kanske jag har hängt här för länge så jag har blivit härdad.

Många här på forumet har en ganska kort och kärv stil, andra tycker om att breda ut sig med många ord och det uppfattas på olika sätt. Jag måste säga att det där med att det numera är så enormt dålig stämning här känner jag inte riktigt igen. Ett och annat tjuvnyp delas det ju ut då och då, men som forum betraktat så tycker jag det här är ganska exemplariskt jämfört med många andra.
Termax 25Cr med spaksotning, Bio Comfort + lambda + kompressorrengöring, 10m skorsten med 125mm insatsrör. 8t bulkförråd. Matene vertikalskruv. https://github.com/motoz/PellMon open source pelletlogger
croytos
Fröträd
Inlägg: 62
Blev medlem: ons 03 nov, 2010 16:51

Re: Var har

Inlägg av croytos »

Höll på att sätta kaffet i halsen när bråkmakare Honda är i den här tråden och skriver insmickrande.
Att lägga ord i folks mun som dom aldrig sagt och sedan dumförklara personen för detta som han aldrig sagt är Hondas stil.
Att i praktiken hindra att vissa frågor kan tas upp som Honda gör är att förstöra forumet.
Jag ger Honda en vecka att försvinna sedan loggar jag ut för sista gången.
Det ska vara ett diskussionsforum och inte ett påhopps och hån forum.

Var det inte någon som skulle starta ett nytt pelletsforum då kanske med hårdare regler?

Glömde nästan det viktigaste. Tack alla som hjälpte mig igång med pelletseldning. Det var innan Hondas tid här och allting var trevligt. :)
TMV Attack Bionordic Viking 9990
Tigex25
Användarens profilbild
M.Lindskog
Energiprofet!
Inlägg: 527
Blev medlem: fre 15 okt, 2010 16:33
Ort: Linköping

Re: Var har

Inlägg av M.Lindskog »

@croytos:
Jag tänker inte ta någon i försvar, eller för den delen anklaga någon, vad gäller att i generella termer förstöra forumet eller inte.

Däremot anser jag att uttalandet "...i praktiken hindra att vissa frågor kan tas upp..." är ett fult tilltag. Du syftar ju på något som inte händer och per definition därmed inte går att förhålla sig till. På vilket sätt blir forumet bättre av att du gör så?
Biomatic 20+ (årsmodell 2006, inst. ny 2011) // Pellistore 3 ton // Neova
10½ m skorsten m 120 mm Soliduct // KW Z 150 (20 Pa)
Värmer 2 hus: 160 m2 (1929) // 100 m2 (1870)
[Tidigare TB Mini (Swepell 24) & CTC Vemax]
ElNobbo
Gallringsobjekt
Inlägg: 24
Blev medlem: ons 07 dec, 2011 22:24

Re: Var har

Inlägg av ElNobbo »

Jag vill inte peka på varken trådar, poster eller specifika namn för detta handlar inte om att hänga ut någon. Jag uppfattade vissa svar som onödigt kärva, och efter att ha läst mer eller mindre varenda tråd på hela forumet under de senaste 6 månaderna så vet jag att jag är på inga vis ensam om att ha uppfattat personens svar på det viset. Dock, nog om det. Jag kan säkert vara sur å jobbig jag med ibland. Sägs det. Ryktesvägen. Kanske ;).

Angående Bergatorparen så gillade jag hans stil, han verkade försöka hjälpa till bäst han kunde så för min del får han gärna komma tillbaka.

Jag hoppas verkligen att forumet kan leva kvar, och att alla kunniga människor orkar och har lust att stanna kvar här för pelletseldande är ta mig tusan inte självförklarande för fem öre!

//ElNobbo
CTC-panna anno 1954
Green Energy P20, toppmatad, framåtbrinnande, 1 effektläge.
Veckoförråd
120 m2 boyta + 80 m2 uppvärmd källare
Tegelhus från 1939, diverse påbyggnader i trä ca 1960
Pellets från Stora Enso
Bor ca en mil norr om Borås
Skriv svar